Iranian Agriculture News Agency

پیشتازی خراسان جنوبی در اجرای سامانه آبیاری نوین

معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان از خسارت دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی استان به دلیل خشکسالی خبر داد و گفت: برای جبران خسارت ها در سال جاری هنوز اعتباری ابلاغ نشده است.

پیشتازی خراسان جنوبی در اجرای سامانه آبیاری نوین

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، محمد حسین اکبری اظهار کرد: خشکسالی بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد کرده است.

وی به کاهش چشمگیر بارندگی‌ها، فقر مراتع و گرمای شدید هوا و خسارت‌های سرمازدگی و.... نیز اشاره کرد و بیان داشت: در بخش کشاورزی به سمت و سوی مصرف کمتر آب حرکت می‌کنیم و اجرای سامانه‌های آبیاری نوین از جمله اقدامات مؤثر در این بخش است.

به گفته اکبری خسارات خشکسالی به بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و دامداری بسیار سنگین بوده و گزارشات به وزارت خانه برای جبران خسارات ارسال شده است.

وی ادامه داد: اگر چه مصوباتی بوده اما هنوز اعتباراتی برای این بخش به استان ابلاغ نشده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اجرای سالانه پنج هزار هکتار سامانه آبیاری نوین در استان خبر داد و افزود: خراسان جنوبی در این زمینه پیشتاز بوده است.

اکبری تصریح کرد: البته اجرای این سامانه به سبب مشکلات آبی جای کار بیشتر دارد و امیدواریم در این زمینه با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید