Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت طلای سرخ از مزارع خراسان جنوبی

مدیرامور باغبانی سازمان سطح کشت پارسال زعفران در استان را ۱۷ هزار و ۱۵۲ هکتار اعلام کرد و گفت: امسال حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار توسعه سطح کشت زعفران در استان داشتیم.

آغاز برداشت طلای سرخ از مزارع خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، عبدالرضا رضایی از پیش بینی کاهش ۲۰ درصدی تولید زعفران در سال جاری در مقایسه با پارسال خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۵۶ تُن زعفران از مزارع کشت زعفران استان برداشت شود.

وی کاهش بارندگی در ماه‌های اسفند و فروردین، افزایش شوری خاک، گرمای هوا و افت کیفیت آب و خاک را از علل کاهش تولید زعفران در استان برشمرد و اظهار کرد: میانگین تولید زعفران در هر هکتار را ۴ کیلوگرم می باشد.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تعداد بهره برداران این بخش در استان را ۳۲ هزار و ۲۸۲ خانوار اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۶ تعاونی در زمینه تولید زعفران در استان فعالیت می‌کنند.

رضایی گفت: بیشترین سطح کشت زعفران در خراسان جنوبی به شهرستان قاین اختصاص دارد.

به گفته وی زعفران تولید شده در خراسان جنوبی به علت برداشت گل زعفران قبل از طلوع آفتاب و برداشت غنچه قبل از بازشدن از کیفیت، عطر و قدرت رنگ دهی بالایی برخوردار است.

وی گفت: زعفران خراسان جنوبی به دلیل کیفیت بالا مشتریان زیادی در کشور‌های خارجی از جمله آلمان، آمریکا، اسپانیا و کشور‌های حاشیه خلیج فارس دارد.

پارسال 70 تُن زعفران ازاراضی زیرکشت خراسان جنوبی برداشت شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید