Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" اعام کرد:

آغاز گام دوم "طرح جهش تولید در دیمزارها" در 15 استان کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: گام دوم "طرح جهش تولید در دیمزارها"، امسال در 15 استان کشور اجرا خواهد شد.

آغاز گام دوم "طرح جهش تولید در دیمزارها" در 15 استان کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم آغاز گام دوم "طرح جهش تولید در دیمزارها" که با حضور سید مصطفی سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مقداد همتی مدیرعامل شرکت گسترش توسعه گری پردیس وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، علیرضا مهاجر سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی در استان‌های منتخب و مدیران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سالن شهیدان نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: حمایت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از کشت دیم نشان دهنده اهمیت بالای این کشت در ارتقاء کشاورزی کشور است.

وی افزود: سطح دیمزارها می تواند تا 10 میلیون هکتار توسعه پیدا کند و ما امیدواریم اتفاقات خوبی در این بخش رقم بخورد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که حوزه زراعت دو طرح اساسی کشاورزی قراردادی و توسعه دیم‌زارها را در دستور کار دارد، تصریح کرد: توسعه دیمزارها امسال در 15 استان کشور اجرا خواهد شد و این پروژه، شاخص ارزیابی این استان ها خواهد بود.

وی با تاکید بر این که اختیارات استانی باید به خود استان‌ها واگذار شود، گفت: بوروکراسی در حوزه کشاورزی نخواهیم داشت، بنابراین روسای سازمان‌ها با اختیارات کامل در استان تصمیم گیری خواهند کرد.

ساداتی نژاد با اشاره به این که نگاه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به بخش کشاورزی، نگاه ملی است، عنوان کرد: فعالیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مصداق "جهاد سازندگی" است و از اهتمام و جدیت دست اندرکاران این ستاد تشکر می‌کنم.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: در سال آینده با نگاه جامع تر و با انگیزه بالاتر کار توسعه کشت در دیمزارها را پیش ببریم تا در خودکفایی کشور موثر باشد و مقام معظم رهبری هم از این توسعه خرسند باشند.

وی با بیان این که در حوزه کشاورزی بخش دیم زارها و شیلات مغفول مانده است، گفت: ما در کشور 2700 کیلومتر ساحل داریم که با احتساب جزایر و مجموعه های آبی داخلی به بیش از 5هزار کیلومتر می‌رسد اما 50 درصد از تولیدات شیلاتی در داخل انجام می‌شود در حالی که این صنعت ارزآور و اشتغالزا بوده و تولید ثروت می کند، این بخش مغفول مانده و ما خواستار نگاه ویژه به این بخش در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هستیم.

ساداتی نژاد افزود: دیمزارها و شیلات از برنامه های محوری وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است و با سرعت و با تمام توان در کنار ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خواهیم بود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که دنیا 70 درصد از محصول خود را از دیم به دست می ‌آورد و 30 درصد به صورت آبی است، اذعان کرد: در ایران 70 درصد محصولات کشت آبی و 30 درصد به صورت دیم است و این بخش توان جهش و تغییر را دارد.

ساداتی نژاد خواستار توجه ویژه به مستندسازی از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور شد و خاطرنشان کرد: این موضوع کار ارزشمندی است و روابط عمومی وزارتخانه با همکاری معاونت امور زراعت بر روی دستاوردهای این طرح و تاثیرات آن بر خودکفایی و امنیت غذایی کشور کار کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید