Iranian Agriculture News Agency

شرکت بازرگانی دولتی گزارش می دهد؛

پرداخت 95 درصد مطالبات گندمکاران کشور

71 هزار و 300 میلیارد ریال از پول گندم های خریداری شده تا امروز، پنجم خرداد ماه به حساب کشاورزانی که گندم خود را تحویل مراکز خرید داده اند و فایل های آن ها به بانک ارسال شده است، واریز شد.

پرداخت 95 درصد مطالبات گندمکاران کشور

به گزارش خبرنگار ایانا و به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، خرید تضمینی گندم در حال حاضر در 18 استان به بیش از یک میلیون و 600 هزار تن رسیده است.

خرید گندم در استان های اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران،خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، لرستان، مرکزی، هرمزگان، کرمان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویر احمد در جریان است.

289 مرکز در کشور تاکنون فعال شده و این مقدار گندم از 98 هزار کشاورز در قالب 279 هزار محموله خریداری شده است.

ارزش کل گندم های خریداری شده بیش از 81 هزار میلیارد ریال است که تا امروز فایل 75.2 هزار میلیارد ریال توسط مراکز خرید به بانک ارسال و با همت و تلاش دولت محترم، سازمان برنامه و بودجه و سیستم بانکی، 71.3 هزار میلیارد ریال آن (معادل 95 درصد) واریز شده است. 

بر اساس این گزارش، پول گندم کشاورزانی که تا تاریخ اول خرداد ماه نسبت به تحویل گندم خود به مراکز خرید اقدام کرده‌اند، اطلاعات و مشخصات آنها کامل بوده و فایل های آنان توسط مراکز خرید به بانک عامل ارسال شده به حساب آنان واریز شده است.

تلاش می‌شود که در ادامه فصل خرید، روند پرداخت به همین شکل تداوم یافته و در حداقل زمان ممکن مطالبات گندمکاران پرداخت شود.

امسال هر کیلوگرم گندم با قیمت 5000 تومان  خریداری می‌شود که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید