Iranian Agriculture News Agency

اصفهان نیازمند سویای دیگر استان ها و واردات است

فیروزنیا گفت: در استان اصفهان کمبود سویا وجود دارد و قطعاً اصفهان باید به جهت نیازهای خود از سویاهای وارداتی استفاده کند.

اصفهان نیازمند سویای دیگر استان ها و واردات است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، پیمان فیروزنیا مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در رابطه با کمبود سویا در استان اصفهان، گفت: کمبود سویا در حال حاضر به این دلیل است که این محصول در اصفهان کشت نمی شود و سویا بیشتر در استان‌های شمالی و خوزستان کشت می‌شود، در استان اصفهان هیچگاه تدبیری برای کشت سویا اندیشیده نشده است.

وی افزود: کمبود سویا قطعاً وجود دارد چرا که سویا جزو محصولات و دانه‌های روغنی وارداتی است و کشت‌های داخلی و تولید داخل نیاز کشور را تأمین نمی‌کند، حدود ۸۵ درصد سویا مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌شود. 

فیروزنیا بیان کرد: سویا به جهت مباحث روغن کشی، خوراک دام، استفاده‌های خانگی و کنجاله باید در استان اصفهان نیز تأمین شود و با توجه به اینکه کشت سویا در استان صرفه اقتصادی ندارد و یا نیازهایش شبیه محصولاتی دیگر مانند لوبیا است و قیمت لوبیا خیلی بالاتر از ‌ سویا است، در اصفهان برای کشت این محصول توجیه اقتصادی وجود ندارد و  تاکنون برنامه‌ای نیز در این زمینه برای کشت سویا نداشته‌ایم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید