Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

۲ هزار میلیارد برای مدیریت مصرف آب کشاورزی استان سمنان اختصاص یافت

وزیر جهاد کشاورزی گفت که برای جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی و اجرای طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری ۲ هزار میلیارد ریال به استان سمنان اختصاص یافت.

 ۲ هزار میلیارد برای مدیریت مصرف آب کشاورزی استان سمنان اختصاص یافت

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد شامگاه پنجشنبه در شورای اداری استان سمنان در سالن اجتماعات هلال احمر این استان اظهار داشت: از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری ۳۰۰ میلیارد ریال برای مقابله با بیابان‌زایی، ۱۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار، ۵۰۰ میلیار ریال برای مرمت و احیای قنات‌ها به استان سمنان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: همچنین ۳۵۰ میلیارد ریال برای آبرسانی و مرمت و احداث ایل‌راه‌های عشایری، ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت‌ها و توسعه گلخانه در استان سمنان از محل سفر رییس جمهوری تعیین شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای در استان سمنان در حد انتظار توسعه نیافته است، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها باید سالانه ۱۰۰ هکتار به وسعت کشت گلخانه‌ای استان سمنان افزوده شود.

ساداتی‌نژاد با اشاره به ظرفیت استان سمنان در زمینه کشت گیاهان دارویی تاکید کرد: توسعه این نوع کشت به عنوان کشت کم آب‌بر و پر بازده مورد توجه و در دستور کار قرار بگیرد.

وی یادآور شد: ۴۷ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان سمنان مشغول به فعالیت هستند و ۱۸ درصد سهم اشتغال این استان مربوط به کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سهم ارزش افزوده استان سمنان در بخش کشاورزی ۱۸ درصد است و ۳۵ میلیون دلار ارزش صادرات حصولات کشاورزی استان در سال است.

ساداتی نژاد یادآور شد: استان سمنان با جمعیت ۱۴ هزار نفری عشایر و داشتن یک میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام سبک عشایری و بالا بودن سواد عشایر استان از میانگین کشوری دلایلی بر ممتاز بودن استان سمنان در بخش عشایری است.

وی افزود: با توجه به حجم دامپروری در مهدیشهر، می‌توان این شهرستان را به عنوان قطب دامپروری استان سمنان معرفی کرد و مقرر شد برای رفع مشکل تامین نهاده دامی عشایر مهدیشهر در شرایط حاضر به آنها نهاده دامی امانی داده شود و پایان فصل پروار هزینه علوفه پرداخت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید