Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در یاسوج:

سد آبریز در کهگیلویه ۳۵ هزار هکتار زمین کشاورزی را آبی می‌کند/ پیگیر جذب اعتبار هستم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سد آبریز در شهرستان کهگیلویه ۳۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان را آبیاری می‌کند.

سد آبریز در کهگیلویه ۳۵ هزار هکتار زمین کشاورزی را آبی می‌کند/ پیگیر جذب اعتبار هستم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در جمع هیئت دولت به این استان سفر کرده، به نمایندگی از رئیس‌جمهور در شهرستان کهگیلویه حضور پیدا کرد.

وزیر جهاد کشاورزی، ابتدا با حضور در گلزار شهدا و زیارت قبور دو شهید جهادگر کهگیلویه و بویراحمدی، بر ادامه راه و مکتب شهدا تاکید کرد.

الیاس تاج‌الدینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و حجت‌الاسلام محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه، فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و محلی وزیر جهاد کشاورزی را همراهی می‌کنند.

ساداتی‌نژاد که به نمایندگی از رئیس جمهور، عازم شهرستان‌های گرمسیری شده است، در ادامه از سد آبریز در کهگیلویه بازدید کرد.

وی در این بازدید صحبت‌های مسئولان و مردم را شنید و وعده داد که موانع سد آبریز رفع و عملیات اجرایی آن شتاب گیرد.

وی افزود: به گفته مسئولان استانی، حدود ۳۵ هزار هکتار زمین کشاورزی در دو شهرستان چرام و کهگیلویه زیر پوشش این سد قرار می‌گیرند.

وزیر جهاد کشاورزی، نقش احداث این سد در زندگی مردم و کشاورزان را مهم خواند و تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در بهره‌برداری از طرح‌های آب و خاک این نکته است که تا وزارت نیرو موضوع تامین آب را نهایی نکند، جهاد کشاورزی نمی‌تواند وارد اجرای فاز سه و چهار این پروژه‌ها برود.

ساداتی‌نژاد، بعد از این از پروژه تامین آب اراضی دهدشت غربی بازدید کرد.

وی در این بازدید با قدردانی از رحمات انجام شده و پیگیری های رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، بر تسریع در اجرای پروژه‌های این حوزه تاکید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در جلسه شورای اداری پیشنهاد تخصیص اعتبار را به ریاست محترم جمهوری خواهم داد و در کنار مسئولان استانی پیگیری جدی خواهم کرد.

وی همچنین در ادامه از قطعه سوم جاده ملی پاتاوه به دهدشت و آب‌رسانی به چهار شهر در کهگیلویه بزرگ بازدید و آخرین وضعیت آن‌ها را بررسی کرد.

برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید