Iranian Agriculture News Agency

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان؛

۱۲٫۳ هکتار به سطح گلخانه‌های استان سمنان اضافه شد

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره اهمیت کشت های گلخانه‌ای، گفت: ۱۲٫۳هکتار در سال ۹۵ به سطح گلخانه های استان سمنان اضافه شده است.

۱۲٫۳ هکتار به سطح گلخانه‌های استان سمنان اضافه شد

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره اهمیت کشت های گلخانه‌ای، گفت: ۱۲ ٫ ۳ هکتار در سال ۹۵ به سطح گلخانه های استان سمنان اضافه شده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حسین اصغری اظهار داشت: با فراهم کردن زیر ساخت ها و تلاش کشاورزان فعالیت های خوبی در بخش کشاورزی انجام گرفته و در حوزه فعالیت های مرتبط با اقتصاد مقاومتی، توسعه گلخانه ها در اولویت قرار دارد .

وی با بیان اینکه امسال ۱۲ ٫ ۳ هکتار به سطح گلخانه های استان سمنان اضافه شده است افزود: مهمترین اولویت سازمان جهاد کشاورزی استفاده بهینه از منابع آبی است و توسعه کشت های گلخانه ای با توجه به شرایط اقلیمی استان و بحران کم آبی کمک شایانی به بخش کشاورزی در زمینه مدیریت منابع آب می کند .

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان میزان اشتغال و مدیریت بهینه منابع در سطوح مختلف را از دیگر مزایای کشت های گلخانه ای دانست و گفت: در گلخانه ها محیط کنترل شده ای برای تولید محصول در خارج از فصل داریم و می توانیم بازار مصرف را در شرایط مختلف مدیریت کنیم که این مسائل بر اهمیت کشت های گلخانه ای و توجه به گلخانه ها می افزاید .

وی با اشاره به مباحث مرتبط با توسعه مکانیزسیون خاطرنشان کرد: اقتصادی بودن تولید مهم ترین چالش ما در بخش کشاورزی است ما باید به هر شیوه ممکن هزینه تولید را پایین بیاوریم و با توجه به شرایط اقتصادی امروز، استفاده از نیروی کارگری بالا برای کشاورزی مقرون به صرفه نیست واستفاده از نیروی کارگری اجازه فعالیت سریع و دقیق را به بهره برداران نمیدهد .

اصغری تصریح کرد:به همین دلیل با استفاده از خطوط چهارگانه اعتباری مکانیزسیون توانستیم ضریب مکانیزسیون را به ۱/۸۵ درصد برسانیم .

به گفته وی، طرح مکانیزسیون از سال ۹۲ آغاز شده و خط چهارم آن نیز در سال ۹۵ در اختیار بهره برداران قرار گرفته است .

وی مهم ترین فعالیت های انجام شده برای جذب این اعتبار را کاهش سود تسهیلات عنوان کرد و بیان داشت: تسهیلات مکانیزاسیون با کمترین حد سود در کشور با نرخ ۱۵ درصد در اختیار بهره برداران قرار می گیرد .

اصغری با اشاره به برنامه دولت برای توسعه کشت و تولید دانه های روغنی افزود: باید بتوانیم کالا های اساسی مورد نیاز را در کشور تولید کنیم دانه های روغنی در تناوب با محصولات عمده ای مانند غلات قرار می گیرند و از نظر تولید پایدار در کشاورزی حائز اهمیت هستند .

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده جهاد کشاورزی در این زمینه یادآور شد: بیش از ۵ هزارتن بذر گواهی شده یارانه ای در اختیار تولید کنندگان مختلف استان قرار گرفته تا بتوانیم از منابع پایه بهترین استفاده را انجام دهیم .

اصغری یکی دیگر از فعالیت های جهاد کشاورزی را استفاده از نیروی انسانی کارآمد عنوان کرد و گفت: جهاد کشاورزی در نظر دارد با استفاده از کارشناسان خبره ای که در بخش کشاورزی وجود دارند به آموزش های لازم به بهره برداران بپردازد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید