Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی:

استفاده از دام‌های پربازده راهکار محدودیت منابع خوراک دام و طیور است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توسعه و تکمیل زنجیره تولید از اهداف اصلی جهادکشاورزی استان به شمار می رود و بکارگیری صنایع تبدیلی و تکمیلی و مسائل پس از تولید محصولات کشاورزی به عنوان حلقه های نهایی، افزایش صادرات، تجهیز و مکانیزه کردن ادوات کشاورزی از اقدامات مفید و مؤثر در این راستا به حساب می آید.

استفاده از دام‌های پربازده راهکار محدودیت منابع خوراک دام و طیور است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به محدودیت منابع خوراکی دام و طیور، استفاده از دام های پربازده باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، حبیب شریفیان در آیین افتتاح بزرگترین واحد مکمل سازی غذای دام و طیور شمالغرب کشور در شهرک آخولای بخش خسروشاه با بیان این مطلب افزود: محدودیت منابع خوراکی دام و طیور ایجاب می کند تا از دام های پربازده استفاده کرده و این امر را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: توسعه و تکمیل زنجیره تولید از اهداف اصلی و بزرگ جهادکشاورزی استان به شمار می رود و در این خصوص بکارگیری صنایع تبدیلی و تکمیلی و مسائل پس از تولید محصولات کشاورزی به عنوان حلقه های نهایی که در تکمیل زنجیره تولید محصولات و فرآورده های سالم کشاورزی نقش بسزایی بر عهده دارند، افزایش صادرات، تجهیز و مکانیزه کردن ادوات کشاورزی از اقدامات مفید و مؤثر در این راستا به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف شیر در کشور بسیار کم است، گفت: با عنایت به این که شیر یک غذای کامل بوده و برای سلامتی فرد و جامعه بسیار مفید و مؤثر است، باید در راستای افزایش مصرف هرچه بیشتر شیر و فراورده های آن در بین خانواده ها فرهنگ سازی و تبلیغ شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با تأکید بر این نکته که سیاست افزایش تولید شیر سرلوح اهداف سازمان جهادکشاورزی استان است، اظهار کرد: از صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، رسانه ها و وزارت بهداشت و درمان درخواست می کنیم که فرهنگ مصرف شیر و لبنیات و فراورده های آن بیشتر تبلیغ و ترویج شود؛ چون شیر تضمین سلامتی و موجب افزایش استقامت جسم و روح انسان در برابر انواع بیماری ها است.

گفتنی است در آیین افتتاح بزرگترین واحد مکمل سازی غذای دام و طیور شمالغرب کشور در شهرک آخولای بخش خسروشاه فرماندار شهرستان تبریز و معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور حضور داشتند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید