Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت‌وگو با ایانا:

پرتقال‌های بازار مربوط به مازندران نیست/ نگران مازاد تولید مرکبات هستیم

در حال حاضر تنها نارنگی رقم ژاپنی به بازار وارد شده و پرتقال‌های موجود، مربوط به استان مازندران نیست.

پرتقال‌های بازار مربوط به مازندران نیست/ نگران مازاد تولید مرکبات هستیم


در حال حاضر تنها نارنگی رقم ژاپنی به بازار وارد شده و پرتقال‌های موجود، مربوط به استان مازندران نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: پرتقال‌های موجود در بازار مربوط به استان مازندران نیست، زیرا نخستین برداشت پرتقال در اواسط آبان‌ماه انجام می‌شود.

دلاور حیدرپور افزود: از اواخر شهریورماه سال جاری شاهد برداشت نارنگی رقم ژاپنی هستیم که البته دارای رنگ سبز است، اما از لحاظ فیزیولوژیک در مرحله رسیدگی کامل است.

وی خاطرنشان کرد: پرتقال‌های مازندران در حال حاضر به رشد فیزیولوژیک نرسیده و طعم و مزه قابل قبولی برای برداشت ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود دو میلیون و 700 هزار تن انواع مرکبات شامل نارنگی، پرتقال و نارنج از باغ‌های مازندران برداشت شود که یک میلیون و 700 هزار تن آن پرتقال است.

حیدرپور تصریح کرد: با توجه به مازاد تولید مرکبات، به‌دنبال اختصاص مشوق‌های صادراتی از قرار هر کیلوگرم پرتقال 500 تومان هستیم.

وی یادآور شد: پرداخت وام با تسهیلات کم‌بهره دوساله نیز می‌تواند به صادرکنندگان این محصول کمک کند.


امسال پرتقال نیازمند مشوق صادراتی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تأکید کرد: در هیچ سالی برای مرکبات مشوق صادراتی اختصاص نیافته است، اما امیدواریم که امسال مرکبات نیز همچون لبنیات مشمول این جایزه شود.

حیدرپور اظهار داشت: هیچ مشکل خاصی از لحاظ آفات، بیماری‌ها و سایر موارد در باغ‌های مرکبات وجود ندارد، فقط نگران مازاد تولید هستیم.

وی از پایان کشت نخست برنج در مازندران خبر داد و گفت: کشت دوم و راتون در حال انجام است و با توجه به خنک شدن هوا پیش‌بینی می شود تولید مناسبی رقم بخورد./

M-950706-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید