Iranian Agriculture News Agency

فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

تهیه بسته های حمایتی برای روستاهای زلزله زده اندیکا

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: با کمک کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و خیرین روستا و عشایر 150 بسته خواروبار هر کدام به ارزش قیمتی بین 800 تا 1 میلیون تومان برای زلزله‌زدگان تهیه‌شده است.

تهیه بسته های حمایتی برای روستاهای زلزله زده اندیکا

محسن فرجی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به اینکه مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در راستای کمک‌رسانی و محرومیت‌زدایی در بخش روستاهای کشور تأسیس‌شده است، گفت: هدف اولیه مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی کمک به مردم مستمند روستاها و عشایر بوده است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: گروه‌های جهادی‌مان، متناسب با حوادثی که به وجود می‌آید، ساماندهی شده اند.

وی با اشاره به وقوع زلزله آبان ماه در شهرستان اندیکا، یادآور شد: در این زلزله 120 روستا آسیب دید و یکی از روستاها به‌صورت کامل تخریب شد.

فرجی با تأکید بر اینکه 150 خانوار در این روستاها ساکن بودند، افزود: ما در وهله اول با هماهنگی امام‌جمعه شهر اندیکا تیم‌های کمک‌رسانی را اعزام و برآوردهای اولیه را انجام دادیم.

وی ادامه داد: شناسایی در بخش‌هایی که می‌توانستیم کمک کنیم مشخص شد و در بخش کشاورزی متناسب با کاری که در وزارت جهاد کشاورزی می‌توانستیم انجام دهیم، ورود پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: با کمک کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و خیرین روستا و عشایر این روستا را به‌صورت پایلوت قرار دادیم و 150 بسته خواروبار به ارزش قیمتی هر کدام بین 800 تا 1 میلیون تومان برای این زلزله‌زدگان تهیه‌شده است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به وجود مشکل آرد در منطقه، تأمین 20 تن آرد پیش‌بینی‌شده که با همکاری بسیج اداره غله این میزان آرد به‌صورت رایگان در اختیار قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سیل سال 98 در استان خوزستان، گفت: در این سیل 4 واحد تخریب‌شده را مجدد ساختیم و در هفته بسیج این 4 واحد در اختیار خانواده‌های سیل‌زده قرار می‌گیرد.

فرجی یادآور شد: با توجه به مشکلات معیشتی، این خانه‌ها با هزینه کارمندان وزارت جهاد کشاورزی و انجمن خیرین روستا ساخته شد.

وی با اشاره به یک روستای پایلوت در سیستان و بلوچستان، افزود: حدود 50 خانوار نیازمند را در این روستا شناسایی کردیم که 50 سبد از اقلام غذایی و لوازم‌تحریر به اندیکا به این روستا ارسال می‌شود.

وی با اشاره به ارسال بسته معیشتی به شهر اندیکا، گفت: در بحث اندیکا این دومین محموله ارسالی است، اولین محموله ارسالی توسط بسیجیان سازمان مرکزی تعاون روستایی ارسال‌شده و در بسیج استان خوزستان و گروه جهادی در این خوزستان و شهرهای اطراف این پنجمین محموله ارسالی است.

وی یادآور شد: در بحث علوفه دام نیز بسیج استان خوزستان ورود پیدا کرده و کمک خوبی انجام‌شده است، با توجه به اینکه قشر ساکن در مناطق عشایر هستند و دام این عزیزان در این زلزله آسیب‌دیده، بازسازی محل دام آغاز شده و نهاده‌ها هم به‌صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: در جلسه‌ای با امام‌جمعه شهر اندیکا عنوان کردیم که در بخش کشاورزی و واکسیناسیون دام‌ها، گروه جهادی در بسیج دامپزشکی ورود پیدا کند و واکسیناسیون رایگان را در هفته بسیج انجام دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید