Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه:

صادرات روزانه ۳ هزار تن سیب درختی از شهرستان ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه ازصادرات روزانه ۳ هزار تن سیب درختی درجه یک و دو از سطح شهرستان به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق خبر داد.

صادرات روزانه ۳ هزار تن سیب درختی از شهرستان ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،علی پیرمرادی گفت : این شهرستان با داشتن بیش از ۲۳ هزار هکتار باغ سیب رکورد دارتولید سیب در استان است و پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۵۳۰ هزار تن محصول سیب درختی از سطح باغات شهرستان برداشت شود. 

وی اظهار کرد : از این مقدار ۱۱۰ هزار تن آن به صورت سیب درجه سه است که امسال در راستای حمایت از تولید کنندگان سیب صنعتی به قیمت ۱۴۶۰ تومان به صورت تضمینی نیز خریداری می شود. 

پیرمرادی با اشاره به مراکز خرید سیب صنعتی تصریح کرد: در سال جاری ۱۰ شرکت تعاون روستایی شهرستان، کارخانجات صنایع تبدیلی آستان قدس رضوی و کارخانه های مستقر در استان، محصول تولیدی را از باغداران به قیمت تضمینی خریداری می کنند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه بیان کرد: باغداران بایستی محموله های تا وزن دو تن را در کیسه های نایلونی ۲۰ کیلویی به ۱۰ شرکت تعاون روستایی و محموله های بالای دو تن را با در دست داشتن معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی به کارخانه پاکدیس تحویل دهند. 

وی در مورد صادرات سیب نیز افزود: در راستای حمایت از صادر کنندگان، مشوق تهاتر سیب با موز برقرار بوده و روزانه ۳ هزار تن سیب تولید شده در شهرستان از طریق مرزهای شلمچه، چزابه، خسروی و مهران به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادر می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید