Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سردشت:

میزان خرید تضمینی گندم در سردشت به ۶۸۲ تُن رسید

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با اشاره به استقبال کشاورزان در خصوص تحویل گندم به مراکز خرید دولتی گفت: تاکنون ۶۸۲ تُن گندم در این شهرستان خریداری شده که از مجموع خرید تضمینی سال گذشته بیشتر است.

میزان خرید تضمینی گندم در سردشت به ۶۸۲ تُن رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، احمدعلی پور افزود: سال گذشته در مجموع ۵۴۰ تُن گندم توسط سه مرکز خرید دولتی در این شهرستان گندم خریداری شده بود.

وی با بیان اینکه امسال تنها یک مرکز عملیات خرید تضمینی گندم را بر عهده دارد، اضافه کرد: براساس پیش بینی انجام شده تا پایان فصل برداشت گندم حدود هزار و ۲۰۰ تُن گندم از کشاورزان خریداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با بیان اینکه به دلیل خشکسالی حاکم بر منطقه، میزان تولید گندم با کاهش ۲۵ درصدی روبه رو است، گفت: در سال زراعی جاری در سطح هشت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی دیم و ۶۰۰ هکتار اراضی آبی این شهرستان گندم کشت شده است.

وی بیان کرد: امسال پیش بینی می شود از هر هکتار از مزارع دیم ۸۰۰ کیلوگرم و از مزارع آبی در هر هکتار ۲.۴ تن گندم برداشت شود که این میزان در سال زراعی گذشته به ترتیب ۱.۱ و سه تن بود.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی متاسفانه عملکرد در سطح گندمزارهای شهرستان پایین آمده و انتظار می رود حدود ۶ هزار تن گندم دیم و ۲ هزار تن گندم آبی برداشت شود.

علی پور افزود: قیمت تضمینی خرید گندم برای هر کیلوگرم در سال جاری ۵۰ هزار ریال تعیین شده است و با توجه به اینکه خروج گندم از مبادی ورودی و خروجی استان کنترل می شود،  از کشاورزان درخواست می کنیم که گندم مازاد بر مصرفشان را به مراکز خرید شرکت تعاون روستایی تحویل دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید