Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه 2175 تن عسل توسط زنبورداران شهرستان خداآفرین

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از تولید سالانه 2175 تن عسل توسط زنبورداران این شهرستان خبر داد.

تولید سالانه 2175 تن عسل توسط زنبورداران شهرستان خداآفرین

 رشید نظمی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه غنای آب و هوا و تنوع پوشش گیاهی، خداآفرین را به یکی از شهرستانهای پیشرو در زمینه تولید عسل تبدیل کرده است، گفت: 827 زنبورستان در سطح این شهرستان زیر نظر مدیریت جهادکشاورزی خداآفرین و تعاونی زنبورداران مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه 927 نفر به صورت مستقیم در این زنبورستانها مشغول به فعالیت هستند و 127 هزار کلنی مدرن و 85 کلنی سنتی در این زنبورستانها وجود دارد گفت: در سال ۹۹ مقادیر قابل توجهی از شکر میان زنبورداران این شهرستان با نرخ مصوب دولتی یعنی هر کیلوگرم ۷۰ هزار ریال توزیع شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین با اشاره به اینکه تعداد 2 شرکت تعاونی کشاورزی زنبورداری در سطح شهرستان خداآفرین به تولید عسل و زنبورداری مشغول هستند بیان کرد: امسال بیش از 32 تن موم، 1.5 تن بره موم، 200 کیلوگرم  ژله رویال و 2.5 تن گرده گل در شهرستان خداآفرین تولید شده است‌.

 نظمی اضافه کرد: زنبور عسل علاوه بر تولید عسل با گرده افشانی عملکرد محصولات باغی و زراعی را تا دو برابر افزایش می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های ما در صنعت زنبورداری برندسازی، بسته بندی و بازار رسانی است گفت: عسل تولید شده در این شهرستان از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید