Iranian Agriculture News Agency

شفیعی در گفتگو با ایانا تاکید کرد:

"دانش" از مهم ترین نهاده های کشاورزی است

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی از برگزاری گردهمایی به منظور تبادل تجارب مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز خبر داد.

"دانش" از مهم ترین نهاده های کشاورزی است

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی از برگزاری گردهمایی به منظور تبادل تجارب مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی با حضور مدیرهماهنگی ترویج آموزش کشاورزی و رئیس گروه نوسازی و تحول اداری سازمان جهاد کشاورزی استان در محل آمفی تأتر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز خبر داد.

 شهرام شفیعی درگفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه رسالت سازمان نظام مهندسی در ایجاد شبکه غیردولتی تقویت جریان ورود دانش به عرصه های تولید با افزایش بهره وری می باشدگفت: خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی با هماهنگی سازمان جهادکشاورزی تعداد ۷۱ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی چند منظوره در دهستانها شروع به کار کردند.

وی با بیان اینکه در حقیقت بستری مناسب جهت دسترسی فیزیکی و اقتصادی آسان کشاورزان به خدمات کشاورزی به خصوص خدمات فنی و مهندسی فراهم شده است افزود: در اجرای بیانیه دوم انقلاب مبنی بر مردمی کردن امور، تعداد ۱۵ مرکز انتقال تکنولوژیهای نوین(مهارت آموزی) با مشارکت بخش خصوصی و تولید کنندگان برتر راه اندازی شده است تا بتوانیم کارشناسان مراکز غیردولتی را توانمند کنیم و به واحدهای تولیدی معرفی نماییم .

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: مراکز خدامات کشاورزی غیردولتی بایستی با لحاظ استعداد هر منطقه پتانسیلهای لازم را شناسایی و سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تشویق نمایند ورود سرمایه های مردمی را تقویت کنند و در خصوص کاهش زمانبری صدور مجوزها برنامه داشته باشند.

شفیعی تاکیدکرد: دانش یکی از مهمترین نهاده های کشاورزی است که متاسفانه در مقایسه با سایر نهاده های کشاورزی مورد توجه مسئولین قرار نگرفته است دولت معمولاً به سایر نهاده ها یارانه می دهد در صورتی که نهاده دانش به عنوان اصلی ترین نهاده بخش کشاورزی و موثرترین عامل پشتیبانی هیچ گونه یارانه ای تعلق نمی گیرد و بایستی کارشناسان با توانمندی خودشان در این زمینه برنامه داشته باشند.

وی افزود: سهم بری دانش از تولید یک انقلاب در بخش کشاورزی محسوب می شود و توسعه زنجیره های ارزش و تولید محصولات صادرات محور برای اشتغال پایدار یک ضرورت است که این مراکز می توانند به نحو شایسته به این بحث ورود پیدا کنند.

 آیت عبادپور مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان نیز با بیان اینکه مراکز با استفاده از کشاورزی قراردادی می توانند ارتباط نزدیکی با کشاورزان داشته باشند و توانایی خود را اثبات کنند گفت: خوشبختانه اکثر طرحهای ترویجی به این مراکز واگذار شده است و دلیل اینکه در سالجاری نتوانستیم امورات را واگذار کنیم به دلیل عدم اعتبارات بوده است و این مراکز یار و یاور و بازوی توانمند سازمان جهادکشاورزی بوده و باید تمامی بخشها این را بپذیرند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید