Iranian Agriculture News Agency

فرهنگ جهادی لازمه توسعه بخش کشاورزی کرمانشاه است

جلسه شورای فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با حضور رئیس ،معاونین و مدیران عضو شورا،مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان،مدیران ادارت تابعه و رئیس ستاد عتبات و عالیات استان و...در سالن شماره یک سازمان برگزار شد.

فرهنگ جهادی لازمه توسعه بخش کشاورزی کرمانشاه است

به گزارش خبرنگار ایانا در کرمانشاه، در ابتدای جلسه شورای فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به واژه فرهنگ و تاثیر آن در بازسازی جامعه گفت: واژه فرهنگ برای مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ملموس است و مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه آشنایی عمیقی با واژه فرهنگ جهادی دارند و این فرهنگ عمیق قطعا راهگشای توسعه سازمانی است.

در ادامه این جلسه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تاکید بر برگزاری نماز جماعت در ادارات و لزوم شرکت مدیران سازمان در صفوف نمازگزاران گفت: در قرآن کریم نیز شرکت در نماز در سه نوبت صبح و ظهر و عصر مورد تأکید واقع شده است و پیامبر اکرم (ص) نیز بر این امر مهم تاکید ورزیده اند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد آفتابی در ادامه با اشاره به رعایت فرهنگ عفاف و حجاب و رعایت اصول آن در مجموعه ادارای اشاره کرد و گفت : بحث تفکیک اطاق کار همکاران به گونه ای که همکاران خانم در محیط کار خود آرامش لازم را داشته باشند بسیار حائز اهمیت است و بر اجرای آن تاکید داریم.

وی سپس با اشاره به مکتب شهید قاسم سلیمانی گفت : شهید سلیمانی مکتب حکومت بر دل ها را زنده کرد و اقدام و عمل این مدیر جهادی توانمندی نیروهای مومن انقلابی را نمایان کرد.

آفتابی مشارکت نیروهای انقلابی در سطوح مدیریتی را مهم برشمرد و افزود: باید به گونه ای عمل کنیم تا مغایرتی بین اقدام و عمل کارکنان و سیاست های سازمانی وجود نداشته باشد و مشارکت همگانی حاصل شود.

وی آنگاه به مشکل کمبود اعتبارات فرهنگی در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت : بخشی از کارهای فرهنگی بدون لحاظ بودجه قابل پیگیری است،اما بخش اعظمی از امور فرهنگی نیازمند تامین اعتبار برای اجرای برنامه های فرهنگی است.

پس از ارائه گزارشی از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در بحث جمع آوری کمک های همکاران سازمان جهت اهداء به ستاد بازسازی عتبات و عالیات ،نوبت سخنرانی به رئیس ستاد عتبات و عالیات استان کرمانشاه رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات در ابتدای سخنان خود گفت : در تاریخ اسلام بعلت وجود دشمنان آنگونه که باید از وجود بزرگان استفاده نشد و افتخار ایرانیان این است که طی سالهای اخیر در راستای تحقق منویات دینی اقدام نموده اند و پیشرو بوده اند.

وی افزود: مردم ایران اسلامی در بازسازی عتبات و عالیات اقدامی مثال زدنی داشته اند و علی رغم حضور آمریکا و همپیمانانش در منطقه بسیاری از اماکن مذهبی و حرم امامان معصوم (ع) بازسازی و مرمت شدند.

صحرایی افزود: ظرف ده سال پس از سرنگونی حکومت بعثی صدام ،بیشتر امور بازسازی و مرمت صورت گرفت ،اما پس از آن امور توسعه ای در دستور کار قرار گرفت و بهترین معماران و کارشناسان خبره در این زمینه بکار گرفته شدند.

وی سپس به اقدامات ستاد بازسازی عتبات و عالیات پرداخت و گفت : مردم کرمانشاه بعنوان استان معین برای بازسازی حرم آقا امام حسین (ع) انصافا سنگ تمام گذاشته اند و نام کرمانشاه در آن سوی مرزها به واسطه اقداماتی که برای توسعه حرم امام حسین (ع) انجام داده اند می درخشد.

صحرایی جایگاه جهاد کشاورزی را جایگاهی انقلابی بحساب آورد و گفت : توقع داریم با همکاری مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همه با هم بتوانیم تعهداتمان را نسبت به طرح های پیشنهادی بازسازی و توسعه عتبات عالیات عملیاتی نمائیم.

در ادامه این جلسه روش های مشارکت در طرح های بازسازی و توسعه ای حرم های معصومین به جمع حاضر ارائه گردید.

در پایان این جلسه و پس از ارایه نظرات و پیشنهادات اعضاء شورای فرهنگی سازمان ،برنامه های شورای فرهنگی سازمان جهت برگزاری ایام فاطمیه،دومین سالگرد شهید سلیمانی ،حماسه ۹ دی و...به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید