Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی اصفهان:

گلخانه‌ها توجیه اقتصادی دارند

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد:گلخانه‌ها توجیه اقتصادی دارند و می‌توان از این ظرفیت بهره خوبی برد.

 گلخانه‌ها توجیه اقتصادی دارند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، ستاد گلخانه‌ای استان با حضور رئیس سازمان، معاون بهبود تولیدات‌گیاهی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی، برخی مدیران جهاد شهرستان‌ها و نمایندگانی از دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

مهرداد مرادمند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این نشست اظهار کرد: در بحث گلخانه‌ها زمانی به طور مرتب، توصیه می‌شد که تولید از این طریق انجام شود اما اینکه فکر کنیم تمام مشکلات کم آبی با گلخانه قابل حل است، اشتباه است، برای احداث گلخانه باید به پارامترهای مختلف توجه داشت.

وی ادامه داد: با آموزش باید تنوع محصولات را افزایش داد اما گاهی اوقات موضوعات اقتصادی شرایط را تغییر می‌دهد و تولید برخی محصولات را تغییر می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: فلفل استان را آزمایش کردیم و هیچ گونه مشکلی در این محصولات وجود نداشت، محصولات بیولوژیک تولیدی استان هیچ گونه موردی نداشت و سایر محصولات هم کاملا سالم و استاندارد بود. باید تلاش تولیدکنندگان را ارج نهاد و از آنها تشکر کرد.

وی تاکید کرد: اگر بتوان آب را به صورت مویرگی تحویل داد که خوب است اما وقتی نتوان چنین کرد باید از مسیرهای حایگزین و ورود بخش خصوصی به دنبال رفع مشکلات از طرق دیگری بود. دولت باید نقش محوری داشته باشد اما موارد اجرایی را به بخش خصوصی بسپارد و در این زمینه امور را تسهیل کند.

 مرادمند تاکید کرد: برای هر شهرستان باید شرایط خاص خودش را در نظر گرفت و نمی‌توان برای تمامی نقاط یک نسخه واحد پیچید. علاوه بر گلخانه از موارد دیگری همچون پرورش دام‌های مقاوم به خشکی و... بهره برد تا مشکلات معیشتی کشاورزان کاهش یابد. پیگیر موارد هستیم تا به نتایج مناسب برسیم.

رستمی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان نیز عنوان کرد: توجه ویژه به کشت‌های گلخانه‌ای وجود دارد و تلاش می‌شود شرایط مناسبی برای تولید فراهم‌ شود.

وی ادامه داد: جانمایی در برخی نقاط برای ایجاد گلخانه‌ها انجام شده اما موضوع اصلی در اجرای پروژه‌ها مربوط به منابع آبی است که امید است با برنامه‌ریزی، شرایط بهبود یابد.

همچنین مهدی بارباز، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان عنوان کرد: در هر هکتار گلخانه فلفل دلمه‌ای ۲۰۰ تن فلفل تولید می‌شود. گلخانه‌ها توجیه اقتصادی دارند و می‌توان از این ظرفیت بهره خوبی برد.

وی افزود: مشکلات و موانع بررسی شده و به دنبال کمک به بهبود شرایط هستیم. هم در غرب و هم در شرق اصفهان‌می‌توان با جانمایی مناسب و در غالب شهرک‌های مناسب می‌توان فعالیت‌ها را ادامه داد، البته موضوع اصلی آب است که باید در این‌خصوص تدابیری اندیشید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید