Iranian Agriculture News Agency

در چند سال اخیر انجام شد؛

اقدامات مناسب در جهت پیشگیری و مبارزه با آنفولانزای پرندگان د در استان اصفهان

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان، گفت: اقدامات بسیار خوبی در جهت پیشگیری و مبارزه با آنفولانزای پرندگان در چند سال اخیر در استان انجام شده است.

اقدامات مناسب در جهت پیشگیری و مبارزه با آنفولانزای پرندگان د در استان اصفهان

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در جهت پیشگیری و مبارزه با آنفولانزای پرندگان در چند  سال اخیر در استان انجام شد و نتیجه آن وضعیت بسیار خوب استان و عدم شیوع این بیماری در استان بود.

 وی ادامه داد: همچنین در سال جاری نیز با اقدامات پیشگیرانه و مدیریتی وضعیت خوبی در استان حاکم است و موردی در خصوص آنفولانزای پرندگان نداریم.

 مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: موارد بهداشتی در واحدهای پرورش مرغ باید همواره مورد توجه قرار گیرد تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

 وی اضافه کرد: تب برفکی بسیار واگیردار و با خسارات زیادی همراه است، واکسیناسیون تب برفکی سه ماه یکبار است و هر دام باید ۴ بار در سال واکسن بزند.

 موحدی ادامه داد: ویروس تب برفکی با اقدامات چشمگیر شکل گرفته کاملا پیشگیری شده و هیچ گونه مشکلی در این بخش نداریم البته موضوع واکسیناسیون باید با دقت انجام شود.

 وی تاکید کرد: با اقدامات بسیار خوب و برنامه‌ریزی مناسب در حوزه دامپزشکی، خوشبختانه وضعیت استان در حوزه دام و طیور در شرایط بسیار خوبی است، همکاران ما در دامپزشکی به صورت پیوسته و شبانه‌روزی در تلاش هستند تا تولیدات استان در بالاترین کیفیت و بدون مشکل باشد.

 مرادمند، رئیس سازمان اظهار کرد: در هر شهرستان ۴ نفر پیگیر موضوعات بازرسی موارد هستند، البته از بخش‌های دیگری همچون بسیج هم می‌توان بهره برد تا امور به صورت بهتری پیش برود.

 وی ادامه داد: خوشبختانه بسیج هم اعلام آمادگی خوبی برای همکاری در خصوص نظارت‌ها داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید