Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود :

گام‌های نخست برای تفویض بازرسی بر بازار کالاهای اساسی به جهاد کشاورزی برداشته شد

نظارت بر بازار «جهادی» می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به موضوع تفویض اختیارات بازرسی بر بازار کالاهای اساسی به وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس مصوبات جلسه‌ هماهنگی در این خصوص، گام‌های نخست برای تفویض بازرسی بر بازار کالاهای اساسی شاهرود به جهاد کشاورزی برداشته شده است.

گام‌های نخست برای تفویض بازرسی بر بازار کالاهای اساسی به جهاد کشاورزی برداشته شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی اصغر حجی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود اظهار کرد: در این جلسه هماهنگی مقرر شد که با عنایت به اختیارات تفویض شده به وزارت جهاد کشاورزی نظارت بر بازار کالاهای اساسی در شهرستان شاهرود صرفاً از طریق تیم نظارتی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان صورت گیرد.

وی افزد: بر اساس دیگر مصوبه این جلسه همچنین مقرر شد در عین هماهنگی با سایر دستگاه‌های نظارتی شامل تیم بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود، اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان، اتاق اصناف و اتحادیه‌های مرتبط شاهرود، از هرگونه موازی‌کاری احتمالی در این حوزه خودداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به روند استفاده از ظرفیت بسیج برای نظارت هرچه بهتر بر بازار کالاهای اساسی شاهرود تصریح کرد: در خصوص نحوه بکارگیری ناظران افتخاری معرفی شده از سوی بسیج نیز قرار است ضمن بررسی همه ابعاد کار، مشکلات احتمالی در این زمینه احصا تا بدون هیچ گونه مشکلی زمینه حضور ناظران افتخاری در عرصه نظارت بر کالاهای فراهم شود. همچنین بر اساس این مصوبه پس از مشخص شدن نحوه و روند حضور ناظران افتخاری در عرصه نظارت بر بازار کالاهای اساسی، فهرست اسامی همه ناظرانی که دارای حکم و ابلاغ صادره از سوی مراجع قانونی می‌شوند؛ به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود ارسال خواهد شد.

حجی از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه ناظران در اجرای این طرح مهم نظارتی خبر داد و گفت: در این جلسه مصوب شد تا دوره‌های توجیهی و آموزشی برای کارشناسان جهاد کشاورزی شاهرود و نیروهای ناظر افتخاری بسیج این شهرستان در اسرع وقت برنامه‌ریزی و برگزار شود.

وی عنوان کرد: بر اساس مصوبه این جلسه، اطلاعات پایه و مورد نیاز در خصوص همه اتحادیه های اصناف مرتبط با کالاهای اساسی می‌بایست از سوی واحدهای صنفی مرتبط، بنکداران، فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های تعاونی مصرف و دیگر واحدهای مرتبط و برگیرنده جریان ورودی و توزیع کالاهای اساسی در سطح شهرستان شاهرود تنظیم و به مدیریت جهاد کشاورزی شاهرود ارسال شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه فراهم شدن امکان دسترسی به سامانه های مرتبط با بازار کالاهای اساسی برای جهاد کشاورزی شاهرود از دیگر مصوبات این جلسه هماهنگی بود خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد که روند نظارت بر بازار کالاهای اساسی بر اساس تجارب همکاران اعزامی از سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان به مدیریت جهاد کشاورزی شاهرود با توجه به شرایط فعلی پیش رود و در اسرع وقت همه مسائل و مشکلات احتمالی در این مسیر احصا و برای پیگیری موضوع به مراجع ذیصلاح اعلام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید