Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین خبر داد:

اجرای احکام قضایی قلع و قمع پنج مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: احکام قضایی صادر شده و قطعیت یافته در خصوص پنج مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بخش الموت شرقی از توابع این شهرستان اجرا و این ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب شدند.

اجرای احکام قضایی قلع و قمع پنج مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: با اجرای احکام قطعی صادر شده توسط محاکم قضایی و در راستای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، مستحدثات پنج مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستاهای باغ دشت، شهرک، کشک دشت و بالارود از توابع شهرستان قزوین قلع و قمع شد.

وی اضافه کرد: ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شده شامل دیوار کشی و ساخت و ساز بنای ساختمانی غیرمجاز بودند که با قلع و قمع آن‌ها مجموعا ۵۴۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی آزاد سازی شد.

صالحی با اشاره به اینکه گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی به طور مستمر در حال رصد هرگونه فعالیتی در اراضی کشاورزی در ‌سطح شهرستان هستند، گفت: با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی طبق قانون حفظ کاربری برخورد قاطع و قانونی خواهد شد‎.‎

این مسوول با بیان اینکه سیاست و برنامه جهاد کشاورزی در راستای حفظ اراضی کشاورزی پیشگیری قبل از وقوع تخلف است، افزود: پیشگیری از وقوع ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی بهترین ‌راهکار است و بدین منظور جهاد کشاورزی با برگزاری کلاس‌های ترویجی برای کشاورزان، ‌دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و همچنین ارسال پیامک، تهیه بنر و توزیع بروشور در خصوص ‌تبعات قانونی تغییر کاربری‌های غیر مجاز، پیشگیری را در دستور کار قرار داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: اجرای این احکام قضایی با حضور نماینده دادگاه الموت شرقی و نیروی انتظامی در روز یکشنبه ۲۱ آذرماه انجام شد.

گفتنی است از ۵ مورد تخریب انجام شده، ۴ مورد مربوط به اجرای احکام قضایی قطعیت یافته و یک مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا درآمده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید