Iranian Agriculture News Agency

تشکیل قرارگاه تأمین امنیت غذایی در خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از تشکیل قرارگاه تأمین امنیت غذایی در خراسان جنوبی خبر داد و

تشکیل قرارگاه تأمین امنیت غذایی در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از تشکیل قرارگاه تأمین امنیت غذایی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در مهر و آبان امسال هزار تن برنج توزیع شده  و توزیع سهمیه ۲۵۰ تنی آذرماه نیز در حال انجام است.

 قوسی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به تشکیل قرارگاه تأمین امنیت غذایی در استان، اظهار کرد: تعداد ۱۰ نفر از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تا پایان سال به سازمان جهاد کشاورزی مأمور شدند تا ضمن ارائه تجربیات بازرسی خود، همکاری لازم را با کارشناسان جهاد کشاورزی انجام دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ظرفیت بسیج برای کنترل و نظارت بر بازار کالاهای اساسی در این استان استفاده خواهد شد، گفت: از بازه زمانی ۹ تا ۱۶ آذرماه امسال ۲۴۷ فقره بازرسی از سطح بازار، میادین میوه و تره بار، نانوایی‌ها و شرکت‌های تعاونی توزیع نهاده‌های دامی انجام شده است که ۲۹ واحد متخلف تعهد کتبی اخذ شد.

وی با اشاره به تولید سالانه ۳۰ هزار تن گوشت مرغ در استان، افزود: از این میزان ۱۲ هزار تن در استان به مصرف می رسد و مابقی به استان های همجوار صادر می‌شود؛ میزان جوجه‌ریزی ماهانه نیز در استان از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه در نوسان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: استان ماهانه ظرفیت ۲ هزار و ۱۰۰ تن تولید تخم مرغ را دارد که از این میزان ۹۰۰ تن در استان به مصرف می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید