Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی خرید ۲۰ هزار راس دام پروار روستایی در خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از آغاز خرید دام نر پروار روستایی در این استان خبر داد.

پیش بینی خرید ۲۰ هزار راس دام پروار روستایی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، محمد محمدزاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه چند روزی خرید دام نر پروار روستایی در این استان آغاز شده است، گفت: پیش بینی می شود طی اجرای این طرح ۲۰ هزار راس دام روستایی در استان خریداری شود.

محمد محمدزاده افزود: در راستای اجرای این طرح هر کیلوگرم بره زنده نر با قیمت ۶۲ هزار تومان خریداری می شود.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از دامداران استان ۵۳ هزار تومان به صورت نقد به آنان پرداخت می شود و ۹ هزار تومان باقی مانده که معادل یک کیلو و ۷۰۰ گرم جو است، نهاده دامی در اختیار آنان قرار داده می شود.

محمدزاده اظهار کرد: قرار بر این است تا این طرح تا پایان سال اجرایی شود اما اگر قیمت دام زنده در بازار بیشتر از قیمت خرید تضمینی بود، طرح نیز متوقف خواهد شد.

به گفته وی هدف از اجرای این طرح حمایت از تولید کننده و تنظیم قیمت دام زنده در بازار است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح نگهداری دام مولد عشایری نیز در استان به مرحله اجرا در آمده است، تصریح کرد: در وهله نخست برای اجرای این طرح ۳۳ هزار راس دام عشایری شناسایی شده اند.

وی تاکیدکرد: قرار بر این است تا برای این تعداد از دام مولد عشایری میزان ۴۶۰ تن نهاده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در اختیار دامداران عشایر استان قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه قبل از اجرای این دو طرح، طرح خرید تضمینی دام عشایری نیز در استان طی دو مرحله انجام شد، گفت: طی آن دو طرح حدود ۱۲ هزار راس دام عشایری در استان خریداری و کشتار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید