Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه کشت پاییزه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی

جلسه کشت پاییزه تحت عنوان کشاورزی قراردادی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی ، رئیس سازمان ، معاون بهبود تولیدات گیاهی ، مدیر زراعت و تعدادی از مدیران شهرستانهای پیشرودر کشت کندم د ر تالار جلسات برگزارشد.

برگزاری جلسه کشت پاییزه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه اظهار داشت:حسنی که اجرای  کشاورزی قراردادی در امسال دارد این است که  ضمن ارزیابی ، مسائل و مشکلات آن مشخص می شود.

 علیرضا مهاجر افزود:  از این طریق ما میخواهیم برای استانی مانند خراسان رضوی که بزرگترین مرکز تحقیقات کشاورزی ، بیشترین تحصیلکرده کشاورزی ، بیشترین کم آبی و بیشترین افت عملکرد را دارد کاری انجام بدهیم.

 وی ادامه داد : بعد از کاهش عملکرد خرید گندم با بررسی های بعمل آمده مشخص شد که کود  ازته 120 درصد متقاضی ، فسفره 3 درصد و کود فسفاته 6.5 درصد متقاضی داشته است .

وی گفت : در راستای اجرای کشاورزی قراردادی تمام تلاشمان اینست که کشاورزان کودهای فسفاته و پتاسه را نیز در زمینهای خود استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این جلسه بیان کرد: معیار و مبنای ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استانها کشت قراردادی است در همه دنیا اول قرارداد می بندند و می فروشند و بعد تولید می کنند.

محمد رضا اورانی افزود: سرلوحه اقدامات ما در حوزه های مختلف زراعی و باغی دام و طیور و.... باید کشاورزی قراردادی باشد.

وی تاکید کرد : مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها آنالیز هزینه تولید و سود منطقی  را برای محصولات مزیت دار تهیه کنند تا از آن برای توجیه کشاورزان استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:  اجرای کشت قراردادی گندم در سطح 17 هزار هکتار برای استان امکان پذیر است چون ما هنوز مانده سطح زیر کشت داریم .

محمد رضا اورانی عنوان کرد:  درست است که در کشاورزی قراردادی محور کار تعاون روستایی است و لی این کار را باید مدیران جهاد شهرستانها پیگیری کنند و برای آن وقت بگذارند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید