Iranian Agriculture News Agency

صیادی در گفتگو با ایانا خبر داد:

اجرای حکم 15 مورد قلع و قمع بنا و دیوارکشی مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی مرند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: با حکم قضایی 3 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مرند در روستاهای انامق، کندلج، یام و سیوان که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری شده بود به چرخه تولید بازگشت.

اجرای حکم 15 مورد قلع و قمع بنا و دیوارکشی مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی مرند

علی صیادی مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با بیان اینکه این احکام در اراضی کشاورزی روستاهای پیام و سیوان مطابق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و در راستای اجرای دستور قضایی قلع و قمع صادره از دادگاه عمومی شهرستان مرند اجرا شد گفت: با اجرای  15 مورد از این احکام، 3 هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

وی با تاکید به اینکه جهاد کشاورزی با کسانی که امنیت غذایی مردم را تهدید کنند، هیچ تعارفی نداشته و با آنان برخورد قانونی خواهد شد، خاطرنشان کرد: مالکین اراضی زراعی و باغی بایستی قبل از هرگونه تغییر کاربری زمینهای خود، برای دریافت مشاوره و مجوزهای قانونی لازم به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند افزود: گشت حفاظت از اراضی کشاورزی این شهرستان به طور مستمر در حال رصد فعالیتهای بخش کشاورزی بوده و همچنین بازدید مستمر کارشناسان برای حفظ کاربری زمینهای کشاورزی به طور جدی دنبال می شود.

 صیادی با اشاره به اینکه توسعه و تقویت کشاورزی می‌تواند به عنوان فعالیتهای اقتصادی نقش موثری در ارتقاء درآمد و تحقق اهداف توسعه کشاورزی پایدار داشته باشد، از مالکین اراضی زراعی و باغی خواست از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی خود اجتناب کنند و برای مشاوره و مجوز به مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

وی در پایان از عموم مردم خواست در شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربریهای غیرمجاز در سطح شهرستان مدیریت جهادکشاورزی را یاری کنند و سامانه تلفنی 131 با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه‌اندازی شده است که آماده دریافت هر گونه خبرها و اطلاعات مردمی در این خصوص است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید