Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

پلاک کوبی 102 هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا گفت: 102 هزار و 660 راس دام اعم از سبک و سنگین در شهرستان با هدف هویت گذاری و جلوگیری از قاچاق دام پلاک کوبی شدند.

پلاک کوبی 102 هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان جلفا

 رضا عباسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با تاکید بر افزایش آگاهی و مشارکت دامداران شهرستان در خصوص پلاک کوبی دامها گفت: با توجه به پراکنش دامداریها اعم از صنعتی و سنتی در سطح شهرستان، به منظور تسریع در روند اجرایی پلاک کوبی، اطلاع رسانی طرح پلاک کوبی به صورت فراگیر باید با به کارگیری ظرفیتهای دهیاریها، شوراها، مراکز خدمات جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها انجام گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اتمام زمان پلاک کوبی، دامهای بدون پلاک و هویت حق نقل و انتقال، خرید و فروش، کشتار در کشتارگاه ‌ها و اخذ خدمات دولتی را ندارند و به عنوان دام قاچاق تلقی می‌شوند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا با بیان اینکه دریافت هر گونه نهاده دامی مستلزم پلاک کوبی و هویت گذاری می‌باشد اضافه کرد: دامهای دارای پلاک قبل از هر گونه نقل و انتقال باید به اداره کل دامپزشکی جهت تشخیص هویت و اخذ برگ تردد مراجعه و مجوزهای لازم را اخذ کنند.

 عباسی خاطرنشان شد: پلاک ۱۵ رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می‌شود و تمامی هزینه‌های پلاک زنی به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می‌شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهادکشاورزی ثبت شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید