Iranian Agriculture News Agency

احمدی در گفتگو با ایانا خبر داد:

گرامیداشت هفته خاک در شهرستان هشترود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود از برگزاری همایش روز جهانی خاک در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد.

گرامیداشت هفته خاک در شهرستان هشترود

مجید احمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت گرامیداشت 5 دسامبر (14آذر ماه) روز جهانی خاک، همایشی در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان هشترود با حضور ادارات تابعه و ذیربط، کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و کشاورزان پیشرو برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت خاک بعنوان یکی از مهمترین اجزا طبیعت و ارج نهادن به خاک و جهت جلوگیری از تخریب و نابودی آن اتحادیه جهانی علوم خاک 5 دسامبر را همه ساله روز جهانی خاک نامیده و امسال شعار روز جهانی خاک تاکید بر جلوگیری از شوری و افزایش بهره وری خاک نامگذاری شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود اضافه کرد: آب و خاک اصلی ترین ارکان کشاورزی در هر کشور است که عواملی چون رشد شهرنشینی ، ساخت و سازها و تغییر کاربریهای بی رویه، ازدیاد زباله های شهری و صنعتی ، حفاریهای معادن، چرای بی رویه دامها و استفاده بی رویه از سموم و کودهای شیمیایی تهدیدی برای فرسایش و تخریب خاکها می باشد که برای جلوگیری از نابودی خاک باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

عظیم زاده محقق موسسه تحقیقات دیم کشور نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت خاک مطالبی را در خصوص خاکورزی حفاظتی، رعایت نکات فنی دیمکاری برای حفظ خاک های اراضی دیم و استفاده بهینه از کود های شیمیایی در محصولات دیم ارائه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید