Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بابل اعلام کرد:

تولید دو میلیونی گل و گیاه زینتی در بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل از تولید سالانه دو میلیون 285 هزار شاخه، اصله و گلدان انواع گل و گیاه زینتی گلخانه ای در این شهرستان خبر داد.

تولید دو میلیونی گل و گیاه زینتی در بابل

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محسن علی گل زاده اظهار کرد: سالانه دو میلیون و 285 هزار و 695 شاخه، اصله و گلدان انواع گل و گیاه زینتی گلخانه ای شامل گیاهان آپارتمانی، گل شاخه بریده، گل های فصلی و درخت و درختچه های زینتی در شهرستان بابل تولید و به بازار عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل افزود: این تعداد تولید در مساحت 93 هزار و 855 مترمربع در گلخانه های مناطق مختلف تحت پوشش مراکز 9 گانه جهاد کشاورزی این شهرستان انجام می شود.

به گفته وی میزان تولید گل  و گیاه زینتی گلخانه ای شامل دو میلیون و 66 هزار و 495 گلدان گیاهان آپارتمانی، 174 هزار و 150 گل شاخه بریده، 31 هزار و 800 بوته گل های فصلی و  13 هزار و 250 اصله درخت و درختچه های زینتی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به اینکه گلخانه یکی از راه حل های مدرن  برای مبارزه با سرما، گرما و کم آبی است، افزود: با توجه به نیاز روز افزون بازار چه از نظر تولید گل و گیاهان زینتی و چه از نظر سبزی و صیفی خارج از فصل، این روش تولید و کشت می تواند به یکی از سود آور ترین بخش های کشاورزی تبدیل شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید