Iranian Agriculture News Agency

مسئولین جهاد کشاورزی زودتراز موعد به استقبال شب عید رفتند

تامین بیش از یک هزار تن میوه برای ایام عید

سپری گفت: با توجه به اینکه امسال تامین و توزیع میوه شب عید به جهاد کشاورزی واگذار شده مراحل خرید و ذخیره سازی یک هزارو 50 تن سیب و پرتقال با محوریت سازمان تعاون روستایی استان شروع شده است.

مسئولین جهاد کشاورزی زودتراز موعد  به استقبال شب عید رفتند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری در دهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان اظهار کرد: در سال گذشته مسئولیت تامین و توزیع میوه شب عید با سازمان صمت استان بود که 665 تن پرتقال و 350 تن سیب در غرفه های سطح استان با قیمت مصوب توزیع شد.

وی افزود: برای عید نوروزامسال هم مجموعه جهاد کشاورزی با محوریت سازمان تعاون روستایی در تلاشیم 700 تن پرتقال و 350 تن سیب، جهت توزیع در ایام نوروز در غرفه های سطح استان تامین کنیم.

سپری ضمن اشاره به این نکته که 76 غرفه فعال سال گذشته توزیع میوه عید نوروز را برعهده داشته اند افزود: دوسردخانه ساینا سنندج و صاحب سقز محل نگهداری میوه های خریداری شده توسط تعاون روستائی و ستاد تنظیم بازار جهاد کشاورزی هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اذعان کرد: قیمت میوه توزیعی را سازمان تعاون روستائی و کمیته راهبردی تعیین می کنند که به محض اعلام، به اطلاع مصرف کنندگان خواهد رسید.

وی در ادامه به توزیع هوشمند اقلام اساسی اشاره و اظهار داشت : با توجه به دستور وزیرجهاد کشاورزی و تلاش قرارگاه امنیت غذایی و تحولی که در توزیع این اقلام به وسیله اپلیکیشن های پیشنهادی ایجاد خواهد شد، امید آن می رود بازار محصولات کشاورزی به تعادلی دو چندان برسد.

سپری بر خرید مرغ منجمد و برنامه ریزی جهت ذخیره آن در سردخانه های استان تاکید کرد و افزود: با توجه به اوج بار مصرف از 25 اسفند تا 15 فروردین باید مرغ مورد نیاز این ایام، در طول سال توسط اداره کل پشتیبانی امور دام و ستاد تنظیم بازار تامین و ذخیره سازی شود.

گفتنی است دهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان امروز یک شنبه 21 آذر 1400 باحضور رییس سازمان جهاد کشاورزی ، مدیر سازمان تعاون روستایی، مدیر کل پشتیبانی امور دام، معاون اداره کل دامپزشکی و معاونین و مدیران ستادی سازمان برگزار شد.  

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید