Iranian Agriculture News Agency

در راستای تغییر الگوی کشت انجام شد:

تخصیص 400 هکتار از اراضی کشاورزی خانمیرزا به کشت سیاه دانه

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خانمیرزا از کشت گیاه ارویی سیاه دانه در 400 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

تخصیص 400 هکتار از اراضی کشاورزی خانمیرزا به کشت سیاه دانه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مهدی عالی سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خانمیرزا ضمن ابراز خرسندی از کشت موفقیت آمیز سیاه دانه در سطح شهرستان افزود: سال گذشته  ۱۰۰هکتار از اراضی  این  شهرستان کشت سیاه دانه بودکه امسال به ۴۰۰هکتار افزایش یافته است.

وی گفت: کشت سیاه دانه در شهرستان خانمیرزا با توجه به شرایط آب و هوا هم در پاییز و هم در بهارکاشت می شودکه کشت پائیزه محصول سیاه دانه در خرداد ماه و  کشت بهاره در تیر ماه قابل برداشت است.

عالی افزود:با زرد شده کپسول ها می توان اقدام به برداشت و یا ریشه کنی کل بوته و خشک کردن با خرمن کوبی بذرهای داخل کپسول را جدا کرد. و در هر هکتار زمین کشت شده سیاه دانه مقدار ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم بذر به دست می‌آید.

عالی،اظهارکرد: تاریخ کاشت از اصلی ترین و مهمترین فاکتورها در تعیین عملکرد سیاه دانه عنوان شده است جهت کاشت این گیاه پس از انجام عملیات شخم و تسطیح زمین توسط دیسک، کشت بصورت مکانیزه با ردیفکار ریزدانه کار کلزا با خط کشی هایی به فواصل ۳۰ سانتی متر صورت می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خانمیرزا گفت:مقدار بذر مورد استفاده ۳_۴ کیلوگرم در هکتار است این مقدار در کاشت دستی ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم خواهد بود. برای کاهش علف های هرز می توان از علف کش پیش رویشی ترفلان استفاده کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید