Iranian Agriculture News Agency

8 میلیون هکتار اراضی استان سمنان تثبیت ملی شده است

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان گفت: با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ، هشت میلیون هکتار اراضی ملی استان تثبیت و سند دار شده است.

8 میلیون هکتار اراضی استان سمنان تثبیت ملی شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، اصغر دربانی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان  در جلسه مشترک با کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان به میزبانی این اداره با بیان اینکه مدیرکل ثبت اسناد و املاک با تعامل و همکاری بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان دامغان تثبیت و سند دار می‌شود، اظهار کرد: یکی از اهداف تثبیت و سند دار شدن اراضی ملی جلوگیری از تصرف و زمین خواری است.

وی با بیان اینکه با برگزاری این جلسات مشترک به صورت موردی پلاک به پلاک از اراضی دارای موانع رفع و صدور اسناد مالکیت اراضی تسریع می‌شود، ابراز کرد: ۷۶ دفتر خانه ثبت اسناد رسمی در این استان وجود دارد که کارهای مرتبط با اسناد در آنها برای سرعت بخشیدن به روال کاری، انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با بیان اینکه کل مساحت اراضی ملی استان سمنان ۹ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار برآورد می‌شود که تاکنون هشت میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از این اراضی ملی تثبیت شده است، ابراز کرد: از 2 سال گذشته با سند دار شدن اراضی ملی و منابع طبیعی در استان سمنان جان تازه‌ای به اراضی ملی وارد شده است.

دربانی با بیان اینکه دستگاه قضائی با متجاوزان حوزه اراضی ملی قاطعانه برخورد می‌کند، بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است بر اساس سند تحول تا پایان سال جاری اراضی ملی و منابع طبیعی در استان سمنان سند دار شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید