Iranian Agriculture News Agency

پورحیدر در گفتگو با ایانا خبر داد:

کشت گیاه کاملینا برای اولین باردر سطح 5 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورزقان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان از کشت گیاه کاملینا برای اولین باردر سطح 5 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورزقان خبرداد.

کشت گیاه کاملینا برای اولین باردر سطح 5 هکتار از اراضی کشاورزی  شهرستان ورزقان

سعید  پورحیدر در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: دانه های روغنی کلزا و گلرنگ در سطح اراضی کشاورزی این شهرستان کشت می شود و دارای تولید قابل قبولی است، امسال برای اولین بار گیاه کاملینا که حاوی دانه های روغنی است با نظارت کارشناسان جهادکشاورزی به صورت پایلوت در سطح 5 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در فصل پاییز و به صورت دیم کشت شده است.

 وی گفت: گیاه کاملینا دانه روغنی جدیدی است که در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است، این گیاه مقاومت بسیار بالایی نسبت به آفات و امراض رایج در دانه های روغنی دارد و پتانسیل تولید مناسب در هکتار و درصد روغن بالا در این گیاه در شرایط دیم به اثبات رسیده و گزینه ای مناسب جهت تناوب با غلات می باشد.                                                        

                                                              

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان ادامه داد: گیاه کاملینا که حاوی دانه های روغنی است می تواند در تامین روغن مورد نیاز کشور نقش بسزایی ایفا کند و در افزایش درآمد کشاورزان نقش بسزایی دارد.

 پورحیدر اضافه کرد: کاملینا گیاهی با دوره رشدی کوتاه است و به خوبی در آب و هوای معتدل و خاک ضعیف رشد می کند و نسبت به گیاهان روغنی دیگر مانند کلزا و گلرنگ به آب کمتری برای رشد نیاز دارد لذا در جهت افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارای دانه های روغنی اقدام به کشت این گیاه در اراضی کشاورزی شهرستان نموده ایم و امید است با افزایش تولید دانه های روغنی قدمی در جهت خودکفایی تولید روغن در کشور داشته باشیم .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید