Iranian Agriculture News Agency

نخستین جلسه کمیته امنیت غذایی شهرستان آذرشهر برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر از واگذاری تدریجی نظارت بر برخی اقلام غذایی از وزارت صمت به جهادکشاورزی و تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در استان و کمیته مذکور در شهرستان خبر داد.

نخستین جلسه کمیته امنیت غذایی شهرستان آذرشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حسن علیوند در نخستین جلسه کمیته امنیت غذایی شهرستان آذرشهر که با حضور فرمانده سپاه شهرستان، مسوولان و کارشناسان فرمانداری، اداره صمت، اتحادیه ها و اتاق اصناف برگزار گردید ضمن تشریح فعالیتهای مدیریت در خصوص توزیع ۲۵ تن مرغ منجمد در روزهای اخیر و تامین مرغ مورد نیاز شهرستان از اواخر سال قبل تاکنون گفت: یکی از موفقیتهای مدیریت شهرستان ساماندهی و وارد کردن مرغداریهای غیرمجاز به چرخه تولید بوده است که جوجه یک روزه به آنها تحویل داده شده و مرغ تحویل گرفته خواهد شد.

وی دایر کردن اداره تعزیرات و اداره تعاون روستایی در شهرستان را ضروری دانست و گفت: وظیفه تعاون روستایی هم تنظیم بازار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر با بیان اینکه اگر تولید دام و مرغ مازاد باشد، به صورت تضمینی خریداری خواهد شد گفت: موضوعی که در حال حاضر وزارت جهادکشاورزی پیگیر آن است کشاورزی قراردادی است که اگر کشاورزی نتواند نهاده مورد نیازش را خریداری کند، نهاده به او تحویل داده شده و تولیدات او تضمینی خرید خواهد شد.

سرهنگ شریفی فرمانده سپاه شهرستان نیز در خصوص ساماندهی مرغداریهای غیرمجاز گفت: پیشنهاد می شود چنانچه مرغداریهایی به خاطر قرارگیری در حریم، نمی توانند مجوز بگیرند از ظرفیت بسیج سازندگی استفاده کرده و  برای جابه جایی و احداث مرغداری در مکانی مناسب درخواست تسهیلات کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید