Iranian Agriculture News Agency

سند حمایت از زاگرس در کمیسیون زیربنایی دولت در حال بررسی است

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سند حمایت از زاگرس در کمیسیون زیربنایی دولت در حال بررسی است.

سند حمایت از زاگرس در کمیسیون زیربنایی دولت در حال بررسی است

به گزارش ایانا به نقل از سازمان جنگل‌ها، مسعود منصور در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از پروژه آبخیزداری عملیات اجرایی حوضه آبریز شمال خرم‌آباد گفت: مهمتر از مسئله زوال بلوط در زاگرس و لرستان این است که بتوانیم رطوبت را در جنگل های بلوط نگه داریم.

وی بیان کرد: تحقق این موضوع کمک شایانی به جلوگیری از خشکیدگی بلوط و زوال آن خواهد کرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه برای حفظ رطوبت در جنگل های بلوط مهمترین راهکار آبخیزداری است، تصریح کرد: در حال حاضر به طور متناوب با دوره های خشکسالی و سیلاب مواجه هستیم و آنچه که می تواند رواناب ها را در لرستان نگه دارد انجام کارهای آبخیزداری است.

منصور تاکید کرد: مقدمه کار این است که گسترش فعالیت‌های آبخیزداری را به عنوان یکی از اولویت های بسیار مهم در لرستان پیگیری کنیم تا هم از سیلاب های احتمالی که خسارات زیادی را در سال های قبل به شهرستان‌ها و مرکز استان وارد کرد جلوگیری شود و هم بتوانیم رطوبت روی سطحی را برای حفظ جنگل‌های زاگرس نگه داریم.

وی با بیان اینکه ستاد ملی حمایت از زاگرس در سطح ملی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و دستگاه‌های عضو تشکیل شده است گفت: سندی که برای حمایت و حفاظت از مجموعه شش میلیون هکتار جنگل زاگرس از جمله لرستان تنظیم شده است در حال حاضر در کمیسیون زیربنایی دولت تحت بررسی است که امیدواریم به تصویب هیات وزیران برسد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: در این سفر هیات دولت به لرستان، برای تسریع اقدامات پیشگیرانه و درمانی  جنگل‌های بلوط اعتباری معادل ۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که امیدواریم به تصویب برسد و بتوانیم عملیات اجرایی را قوت بیشتری ببخشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید