Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در جمع مردم شهرستان سلسله:

تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی از مصوبات سفر به استان لرستان است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان لرستان است.

تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی از مصوبات سفر به استان لرستان است

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان لرستان، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان لرستان، در جریان بازدید از تصفیه خانه منطقه الشتر در جمع مردم شهرستان سلسله، اظهار کرد: منطقه الشتر یک منطقه تاریخ و فرهنگی است و نخبگان این منطقه در کشور زبانزد هستند.

وی افزود: از منظر کشاورزی در بخش شیلات و باغبانی دارای مقام و جایگاه بالایی است و زمین های حاصلخیز خوبی در این منطقه وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: عمده مشکل در این منطقه مربوط به کمبود صنایع غذایی است و زنجیره ارزش در شهرستان های دلفان و سلسله ناقص است که در مصوبات سفر اعتبار لازم به آن اختصاص خواهد یافت، همچنین از تمام سرمایه گذاران دعوت می کنیم تا کشاورزی و زنجیره ارزش در این شهرستان ها به نتیجه مطلوب برسد.

وی با بیان این که منطقه الشتر در زمینه شیلات در استان لرستان دارای رتبه است، عنوان کرد: مسائل و مشکلات فعالین شیلاتی این شهرستان برای تکمیل زیرساخت های دارای نقص، نیازمند تسهیلات است که بخشی از آن در قالب مصوبات سفر پرداخت خواهد شد؛ در حوزه باغداری هم ترویج سرشاخه کاری نیز برای نوسازی و اصلاح باغات مدنظر قرار دارد و سازمان جهاد کشاورزی استان مامور انجام این کار است.

ساداتی نژاد با اشاره به این که توسعه کشت گیاهان دارویی از دیگر مصوبات سفر به استان لرستان است، ادامه داد: گیاهان دارویی کم آب بر بوده و اشتغالزایی بالایی دارند.

وی تاکید کرد: پروژه های نیمه کاره در استان لرستان و مشکلات مردم را در جلسه با رئیس جمهور مطرح خواهم کرد تا به این مشکلات رسیدگی شود.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با طرح فاضلاب نیمه کاره در شهرستان های دلفان و سلسله گفت: سال های زیادی است که احداث فاضلاب شروع شده اما نیمه کاره مانده است امیدواریم که از محل مصوبات سفر این طرح ها کامل شود.

وی با بیان این که مجموعه ورزشی در حال احداث پیشرفت خوبی نداشته و از مطالبات جوانان این استان است، خاطرنشان کرد: برای بهره مندی جوانان این منطقه باید کار احداث ورزشگاه به سرانجام برسد.

ساداتی نژاد در رابطه با تونل و جاده ای که الشتر را به بروجرد متصل می کند، گفت: این پروژه حدود 70 درصد پیشرفت داشته است و در خصوص اتمام آن در جلسه با رئیس جمهور تصمیم گیری خواهد شد تا از محل مصوبات سفر به نتیجه مطلوب برسد.

وی افزود: استان لرستان و شهرستان های دلفان و سلسله بسیار مستعد هستند اما از محرومیت هایی رنج می برند که از مصوبات سفر و با نگاه عدالت محور ریاست جمهوری این ظرفیت ها هویدا خواهد شد.                                   

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید