Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

آبخیزداری در لرستان باید توسعه یابد

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت توسعه فعالیت های آبخیزداری در استان لرستان تاکید کرد.

آبخیزداری در لرستان باید توسعه یابد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان لرستان، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان لرستان و در بازدید از عملیات اجرایی حوزه آبریز شمال خرم‌آباد، اظهار کرد: استان لرستان قطب کشاورزی و دامپروری کشور است و ظرفیت های بی نظیری برای توسعه کشاورزی و دامپروری دارد.

وی با بیان این که برای توسعه صنایع تبدیلی در این منطقه و جلوگیری از  خام فروشی محصولات کشاورزی در استان، تلاش می کنیم، خاطرنشان کرد: ظرفیت بی نظیر دیم در باغات و اراضی کشاورزی شیبدار استان لرستان باید احیا شود.

ساداتی نژاد بر ضرورت توسعه آبخیزداری در لرستان تاکید کرد و افزود: در مصوبات سفر استانی، اعتبارات خوبی برای توسعه فعالیت های آبخیزداری و حفظ آب و خاک در استان پیش بینی شده است که می تواند در کاهش سیلاب و نیز در تقویت آب های ریرزمینی موثر بوده و اثر خوبی بر توسعه کشاورزی استان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در مصوبات این سفر در زمینه های آبیاری نوین، انتقال آب با لوله، فعالیت های آبخیزداری، حمایت از عشایر، جلوگیری از زوال جنگل های زاگرس اعتبارات خوبی پیش بینی شده است.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد: با استفاده از مصوبات این سفر، ستاد نجات جنگل های زاگرس ساماندهی و این میراث بین نسلی حفظ شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بازدید امروز خود از شهرستان های سلسله و دلفان گفت: تلاش می کنیم در زمینه ایجاد اشتغال جدید بر پایه ظرفیت های دامپروری و کشاورزی بتوانیم کارهای موثری انجام دهیم.

وی با بیان این که دامپروری در حوزه صنعتی باید توسعه پیدا کند، تصریح کرد: در حوزه فناوری های نوین و روش های کشت جدید در لرستان، حدود 79 هکتار گلخانه در استان وجود دارد که باید با استفاده از تسهیلات بانکی توسعه یابد و در مصوبات سفر نیز این موضوع پیش بینی شده است.

ساداتی نژاد گفت: در آبزی پروری استان لرستان رتبه اول کشور را دارد در زمینه شهرک های کشاورزی و زیرساخت ها هم مصوبات خوبی در این سفر پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید