Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:

چغندرکاران قزوین در کشاورزی قراردادی پیشرو هستند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: چغندرکاران این استان در حوزه کشاورزی قراردادی با کارخانجات قند از سال‌ها پیش تاکنون تجارب خوبی داشته‌اند و در این حوزه پیشرو هستند.

چغندرکاران قزوین در کشاورزی قراردادی پیشرو هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه صبح روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند برداشت چغندر قند از مزارع استان و همچنین بازدید از کارخانه قند قزوین و دیدار با مهندس باباخانی مدیر این شرکت افزود: سیاست روز وزارت جهاد کشاورزی بر کشاورزی قراردادی متمرکز شده که خوشبختانه این مهم در حوزه کشت چغندر در سطح استان قزوین مسبوق به سابقه است.

وی اضافه کرد: اگرچه در حال حاضر کشاورزی قراردادی با تمرکز بر کشت گندم شروع کرده است، اما ظرفیت کشاورزی قراردادی در کشت چغندر بسیار بالا بوده و کارخانه قند از سال‌ها قبل به شکل کشاورزی قراردادی با بهره برداران فعالیت داشته است.

خمسه در ادامه بر اهمیت مکانیزاسیون کشاورزی در بهبود عملکرد کشت چغندر تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که باید در اولویت کار چغندرکاران قرار گیرد، استفاده از ماشین آلات به روز برداشت است که می‌تواند ضمن تسهیل کار کشاورزان، سود بیشتری برای آن‌ها حاصل کند.

گفتنی است، کارخانه قند قزوین واقع در منطقه یزبر شهرستان آبیک با ظرفیت اسمی ٣۰۰ هزار تن در سال فعالیت دارد و از ابتدای برداشت محصول چغندر در سال جاری توانسته ۱۶۵ هزار تن از این محصول را از استان‌های قزوین، کرمانشاه، همدان و لرستان خریداری کند.

کشاورزان استان قزوین در سال جاری با سطح زیر کشت یک هزار و ۱۰۰ هکتار  چغندر تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن از این محصول را به کارخانه قند تحویل داده‌اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید