Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

همایش نکوداشت روز جهانی خاک در استان قزوین برگزار می‌شود

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با هدف جلب توجه به اهمیت خاک و مدیریت پایدار آن، همایش نکوداشت روز جهانی خاک در استان برگزار می‌شود.

همایش نکوداشت روز جهانی خاک در استان قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، احمد مستخدمی با اعلام این خبر افزود: امسال  مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک در استان قزوین با هماهنگی این مدیریت در روز یکشنبه ۲۱ آذر ماه به صورت حضوری و همچنین مجازی از طریق شبکه تلویزیون اینترنتی برکت برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این مراسم به صورت استانی با همکاری استانداری قزوین، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، دانشگاه تهران، اداره محیط زیست استان، سازمان آب منطقه‌ای  و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار می‌شود.

مستخدمی یادآور شد: شعار امسال روز جهانی خاک، "جلوگیری از شوری خاک، افزایش بهره‌وری خاک" با انگیزه افزایش آگاهی در مورد اهمیت حفظ اکوسیستم‌های سالم و رفاه انسان عنوان شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: فرآیندهای تخریب خاک معمولاً به دلیل شور شدن و سدیمی شدن خاک ایجاد می‌شود که این تهدیدی برای اکوسیستم بوده و به عنوان یکی از مهمترین مشکلات در سطح جهانی برای تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی شناخته شده است؛ از این رو هدف از روز جهانی خاک، گسترش آگاهی مورد نیاز برای داشتن یک اکوسیستم سالم است.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم به صورت مجازی می‌توانند روز یکشنبه ۲۱ آذر ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ از طریق از طریق آدرس https//vc.areeo.ac.ir/ch/pbarkat23 اقدام نمایند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید