Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری:

تولید چیپس میوه به نام زنان روستایی آذربایجان‌غربی برندسازی می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: برندسازی چیپس میوه به جهت وجود تقاضا در بازارهای خارج از کشور می تواند برای زنان روستایی استان درآمد چشمگیری به همراه داشته باشد.

تولید چیپس میوه به نام زنان روستایی آذربایجان‌غربی برندسازی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  نیر الهامی در جلسه ای با نماینده امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این مطلب، افزود: زنان روستایی پتانسیل های قابل توجهی برای حضور در بخش تولید دارند و سرمایه گذاری در این بخش می تواند به لحاظ درآمدزایی و اشتغال زنان روستایی بسیار موثر باشد.

وی اضافه کرد: زنان روستایی در فرآوری محصولات کشاورزی از جمله تولید چیپس میوه، زعفران، قالی و گلیم سهم بسزایی دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: تقویت و توسعه صندوق های خرد روستایی در حمایت از فعالیت های زنان در سراسر استان بسیار ضروری است.

الهامی گفت: همکاری در اجرایی سازی آموزش های مهارتی بر اساس نیاز سنجی های صورت گرفته نیز از مقوله های مهم در امر توانمندسازی زنان روستایی است.

زهرا نجفعلیان نماینده امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه هم مرزی با سه کشور، آذربایجان غربی را در مسیر تبدیل شدن به هاب اقتصادی در منطقه قرار داده است، گفت : زنان روستایی علاوه بر مشارکت موثر در تولیدات کشاورزی ، می توانند با مشارکت در امر مدیریت و تصمیم گیری سهم موثری در رونق اقتصادی و افزایش صادارت محصولات کشاورزی ایفا کنند.

وی تاکید کرد: فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای ارتقای سطح دانایی و آگاهی زنان برای شناخت واقع‌بینانه ظرفیت‌ها و توانایی‌های آنان و هم‌چنین تقویت خود باوری ضروری است .

نجفعلیان  با اشاره به فعالیت 318 نفر از بانوان شاغل در بدنه سازمان جهاد کشاورزی استان نیز ، خواستار تخصیص کمک هزینه حق عائله مندی و حق اولاد به بانوان شاغل در راستای تحکیم و تقویت بنیان خانواده در جهت عمل به فرامین مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال شد.

لازم به ذکر است که آمار دقیقی از تعداد زنان روستایی در آذربایجان غربی وجود ندارد ولی به نظر می رسد که بیش از ۵۰۰ هزار بانوی روستایی در آذربایجان غربی زندگی می کنند که ظرفیتی قابل توجه برای تولید در بخش های مختلف به ویژه حوزه های مرتبط با کشاورزی با ارزش افزوده بالا به شمار می رود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید