Iranian Agriculture News Agency

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس خبر داد:

خرید بیش از 80 میلیارد تومان پنبه از کشاورزان دارابی

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: تاکنون 2800 تن وش پنبه به ارزش 80 میلیارد تومان از کشاورزان دارابی خریداری که مبلغ 55 میلیارد تومان بهای پنبه پرداخت شده است.

خرید بیش از 80 میلیارد تومان پنبه از کشاورزان دارابی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، هدایت اله رحیمی با اشاره به اینکه سطح قابل برداشت  پنبه در شهرستان داراب 5500 هکتار است، تصریح کرد: برداشت سنتی پنبه از اوایل آبان ماه شروع شده است و تاکنون 2800 هکتار به صورت سنتی و مکانیزه برداشت شده است.

به گفته وی؛ در سال جاری طرح کشت مکانیزه در سطح 800 هکتار انجام شده که 200 هکتار را شرکت پنبه کاران داراب به صورت قراردادی انجام داده است.

کاهش 50 درصدی هزینه ها با برداشت مکانیزه

رحیمی ابراز کرد: برای اولین بار طرح کشت مکانیزه پنبه توسط شرکت پنبه کاران داراب در سطح 200 هکتار به صورت قراردادی در شهرستان داراب اجرا شده و دراین طرح کلیه هزینه ها از کاشت تا برداشت به عهده شرکت بوده که بعداز برداشت محصول،کشاورزان طرف قرارداد هزینه ها را به شرکت پرداخت خواهند کرد.

به گفته وی؛ از هشتم آذرماه کمباین وش چین در حال براشت کشت قراردادی مکانیزه پنبه کاران می باشد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس با بیان اینکه اقدام شرکت پنبه کاران داراب در برداشت مکانیزه پنبه اقدامی موثر در بهبود کیفیت و کاهش هزینه ها است، تصریح کرد: با این روش هزینه‌های کشاورزان به میزان حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد.

رحیمی اظهار کرد: با برداشت مکانیزه پنبه طلای سفید ارزش واقعی خود را بدست می آورد چرا که باکیفیت عالی برداشت می شود و راندمان تولید افزایش می یابد در واقع تمام معضلات کشت پنبه با مکانیزه شدن مرتفع می گردد و صنایع نساجی را راغب به خریدن پنبه داخلی می کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید