Iranian Agriculture News Agency

خانه خلاقیت عشایری در فارس راه اندازی می شود

مدیر کل امور عشایر استان فارس از راه اندازی خانه خلاقیت عشایری در این استان خبر داد و گفت: با بهره گیری از توان علمی دانشگاه، ایده ها و فعالیت های عشایر دانش بنیان می شود.

خانه خلاقیت عشایری در فارس راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، روح اله بهرامی در نشستی که با رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به منظور بررسی و امکان سنجی انعقاد تفاهم نامه "ایجاد خانه خلاقیت با محوریت ایده ها و تولیدات عشایری" برگزار شد،تصریح کرد: ارتقای کیفیت توسعه زندگی و تنوع در تولید و اشتغال عشایر دو راهبرد اساسی است.

به گفته وی؛ بومگردی و گردشگری، صنایع دستی، شرکت های دانش بنیان، زنجیره گوشت قرمز و گیاهان دارویی پنج محور تنوع در اشتغال عشایر است.

او با بیان اینکه باید تمام توان خود را به منظور دستیابی به نقاط تعالی و رشد حداکثری بکار برد،افزود: در این راستا از ظرفیت سازمان ها، ادارات و به خصوص دانشگاه ها که پایگاه علم و فناوری هستند، کمک می گیریم.

بهرامی با اشاره به اینکه افراد تحصیل کرده و دانش آموخته زیادی در جامعه عشایر وجود دارند که تجربه گذشتگان خود را حفظ و در تلاش برای بروزرسانی آنها با زندگی امروز هستند، ابراز کرد: وظیفه ما است با حفظ سنت ها و شاکله زندگی عشایری، آنها را به سمت استفاده از فناوری های نوین به منظور افزایش کیفیت زندگی شان سوق دهیم.

جامعه عشایر حافظ سنت و فرهنگ های اصیل ایرانی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه جامعه عشایرحافظ سنت و فرهنگ های اصیل ایرانی است، اظهارکرد: با توجه به پتانسیل های علمی و عملیاتی دانشگاه ها، در نظر است تفاهم نامه ای به منظور پیش بینی زمینه های بیشتر همکاری و بهره گیری از توان علمی دانشگاه در تامین خدمات به روز به جامعه عشایر و حرکت در مسیر علمی سازی و دانش بنیان کردن ایده ها و فعالیت های عشایر صورت پذیرد.

محمد رضا قائدی بیان کرد: با توجه به بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته "خانه خلاقیت عشایری" راه اندازی می شود.

وی افزود: در این مجموعه عشایری که دارای ایده های کاربردی و عملیاتی هستند با حضور اساتید و مشاورین علمی طرح را بررسی و در صورت امکان با حمایت های مادی و معنوی بتواند این طرح ها و ایده های عشایری را با ادغام علوم و فناوری های جدید به مرحله تولید رساند.

در حاشیه این نشست و در راستای تفاهم نامه منعقده بین اداره کل امور عشایر فارس و دانشگاه آزاد اسلامی فارس در سال 1399؛ قرارداد مشاوره پژوهشی با موضوع ژئوفیزیک چاه های تامین آب آشامیدنی در پنج منطقه عشایری استان امضا و مبادله شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید