Iranian Agriculture News Agency

قلع و قمع ۶ تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی در سقز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز از قلع و قمع ۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی توسط مراجع قضایی این شهرستان خبر داد.

  قلع و قمع  ۶ تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی  در سقز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان ، رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان سقز گفت: ۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی توسط مراجع قضایی این شهرستان قلع و قمع شد.

  محمدنافع علایی نیا اظهار کرد: در ادامه مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، تعداد ۶ مورد از مصادیق تغییر کاربری، اعم از ساخت و ساز و فنس کشی در اراضی روستاهای "قیلستون" و "آدینان" با دستور قضایی قلع و قمع شدند.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته نیز پنج بنای غیرمجاز در سقز تخریب شد، اضافه کرد: روند مقابله با ساخت و ساز و تغییرات غیر مجاز در اراضی کشاورزی با طی شدن مراحل قضایی ادامه خواهد داشت.

علایی نیا از همشهریان سقزی خواست از هرگونه تغییر کاربری بدون مجوز در اراضی کشاورزی خودداری کنند چون بر خلاف قانون است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: چنانچه همشهریان به هر علتی اقدام به این کار کرده اند، با تاسی از فرهنگ و مدنیت طولانی موجود در منطقه و در راستای احترام و تمکین به قوانینی که منافع حال و آینده عموم جامعه را در خود نهفته دارد، با هماهنگی جهاد کشاورزی نسبت به حذف آثار موجود اقدام کنند.

رییس جهاد کشاورزی سقز افزود: این اقدام باعث می شود تا ضرر و زیان وارده مادی و معنوی شکل گرفته بر تخریب قهری و قضایی اراضی کشاورزی به حداقل ممکن برسد، همانگونه که افرادی نیز در این مدت به این کار مبادرت کرده اند.

وی یادآور شد: نظر به اهمیت حفظ اراضی زراعی برای عموم جامعه، هر نوع تغییر کاربری و انجام ساخت و ساز در آنها بدون اخذ مجوز، جرم انگاری کیفری شده است و چنانچه افرادی به مقررات مربوطه بی‌توجهی کرده و به تذکرات عوامل حفظ اراضی بی اعتنایی کنند، از طریق مرجع محترم قضایی محکوم به قلع و قمع بنا، به همراه جریمه نقدی خواهند شد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید