Iranian Agriculture News Agency

امام جمعه تبریز تاکید کرد:

لزوم تامین اعتبارات لازم برای انجام عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز

آبخیزداری بهترین راه برای نجات کشور از تنش آبی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بهترین راه برای نجات کشور از تنش آبی، آبخیزداری به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های مدیریت منابع آب است .

لزوم تامین اعتبارات لازم برای انجام عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز آبخیزداری را از مهمترین راهکارهای عبور از بی‌آبی عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از فرسایش حوضه آبخیز به صورت مطلوب و علمی باید عملیات کشاورزی، دامپروری، سدسازی، ساختمان‌سازی، راه‌سازی و شهرسازی متناسب با عوامل طبیعی و زیستی هر منطقه مدیریت شود. 

وی با بیان اینکه ایران در کمربند خشک و نیمه خشک دنیا با متوسط بارندگی ۲۵۰ میلیمتر قرار دارد، گفت: با این تفاسیر ایران یک سوم متوسط جهانی بارندگی داشته و شاخص تبخیر آب در آن در مقایسه با متوسط جهانی سه برابر بالاتر است.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر تامین اعتبارات لازم برای انجام عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز کشور افزود: کارشناسان معتقدند بهترین راه برای نجات کشور از تنش آبی، آبخیزداری به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های مدیریت منابع آب است که در پیشگیری از مخاطرات سیل نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید