Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

قرارداد طرح جهش تولید با بیش از ۳ هزار کشاورز کردستانی منعقد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون با سه هزارو ۶۷۲ نفر از کشاورزان استان در قالب طرح جهش تولید عقد قراداد شده است.

قرارداد طرح جهش تولید با بیش از ۳ هزار کشاورز کردستانی منعقد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری، در پنجمین جلسه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان با بیان اینکه ۱۸درصد طرح جهش تولید کشور در کردستان اجرا می شود، اظهار داشت: این طرح با محوریت توسعه کشاورزی حفاظتی در استان اجرا می شود که در سال جاری تاکنون ۱۴ هزار و ۳۵۸ هکتار به صورت کشت مستقیم و بدون شخم در استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور از سال گذشته در ۶ استان به طور محدود آغاز شد و امسال در گام دوم این طرح با همراهی و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ۱۵ استان دیم‌خیز به اجرا درآمده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برای اجرای کشاورزی حفاظتی در اکثر اراضی استان زدن زیرشکن لازم بوده و باید کشاورزان قبل از کشت محصول اقدام به زدن زیرشکن کنند.

وی با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی یکساله در قالب طرح جهش تولیدکشت می شود، گفت:د با توجه به ظرفیت استان در کشت گیاهان دارویی ستاد فرمان اجرایی امام(ره) در قالب طرح جهش تولید با همکاری سازمان جهاد کشاورزی از کشت گیاهان دارویی حمایت می کند.

سپری پیشرفت فیزیکی طرح  جهش تولید در استان را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: اجرای این طرح در بعضی از محصولات مثل گندم به طور صددرصدی انجام شده است.

وی افزود: کشت محصولاتی همچون، نخود، ماشک، نخود علوفه ای و گلرنگ نیز به صورت کشت انتظاری در قالب طرح جهش تولید در استان ادامه دارد و امیدواریم برنامه ابلاغی به طور کامل در استان به اجرا درآید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با تاکید بر اینکه ستاد فرمان اجریی امام(ره) با پرداخت یارانه از بیمه محصولات کشاورزی حمایت می کند، تاکید کرد: زارعان استان هرچه سریعتر نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند تا در صورت هرگونه خسارت، بخشی از ضرر کشاورزان جبران شود.

سپری افزود: خسارت بیمه محصولات کشاورزی سال زراعی گذشته پرداخت شده و تنها ۲۰۰ میلیارد ریال آن باقی مانده که به زودی به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی یادآور شد: ۴۲۶ نفر متقاضی خرید ادوات کشاورزی برای بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت به ستاد فرمان اجرایی امام معرفی شده اند که انتظار می رود ستاد به زودی شرایط لازم برای پرداخت این تسهلات را فراهم کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید