Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین:

تشکیل اتحادیه زراعت در سه بخش عنبران و مرکزی و ویلکیج

اتحادیه های زراعت در سه بخش عنبران و بخش مرکزی و بخش ویلکیج شهرستان نمین به صورت رسمی در آینده ای نزدیک فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

تشکیل اتحادیه زراعت در سه بخش عنبران و مرکزی و ویلکیج

به گزارش خبرنگارایانا در استان اردبیل، شهرام محسنی با اعلام این خبر افزود: اتحادیه های زراعت در سه بخش عنبران و بخش مرکزی و بخش ویلکیج شهرستان نمین به صورت رسمی در آینده ای نزدیک  فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

این مقام مسئول افزود:  آمار کل اراضی زراعی این شهرستان بالغ بر 67704 هکتار می باشد که از این مقدار 20723 هکتار به زراعت آبی و 46981 هکتار به زراعت دیم اختصاص دارد. مهمترین محصولات زراعی شهرستان گندم ، جو ، سیب زمینی ، چغندربذری ، علوفه و کلزا بوده و در مجموع بالغ بر 300000 تن محصول زراعی دراراضی آبی و دیم تولید می گردد.

این مقام مسئول افزود: در راستای مدیریت بهینه تولید کنندگان بخش زراعت و دام این شهرستان  اولین انتخابات هئیت مدیره اتحادیه زراعت و اتحادیه دام در مورخه 1400/8/26 در سه بخش شهرستان نمین برگزار و افرادی بعنوان اعضای اصلی و علی البدل و همچنین بازرسین اصلی و علی البدل انتخاب شدند و با برنانه ریزی های صورت گرفته این اتحادیه ها فعالیت های خود را آغاز خواهند کرد .

وی ادامه داد : محصول اصلی این شهرستان گندم بوده وسالانه حدود 6000 هکتار از اراضی آبی شهرستان به کشت گندم آبی و 17500 هکتار به کشت گندم دیم اختصاص می یابد . متوسط عملکردگندم آبی  4800 کیلوگرم و گندم دیم2350کیلوگرم در واحد سطح می باشد که مجموعاٌ محصول تولیدی بالغ بر 69925تن را شامل می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید