Iranian Agriculture News Agency

فتحی تاکید کردد:

فروشندگان کالاهای اساسی، فروشگاههای خود را به صندوق مکانیزه مجهز می کنند

در کمیسیون نظارت نحوه نظارت اتاق اصناف و اتحادیه ها بر وضعیت کالاهای اساسی مشخص می گردد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون نظارت، با در نظر داشتن وظیفه اتاق اصناف و اتحادیه ها نحوه نظارت این نهادها بر وضعیت کالاهای اساسی مشخص می گردد.

فروشندگان کالاهای اساسی، فروشگاههای خود را به صندوق مکانیزه مجهز می کنند

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبرفتحی در دوازدهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی با اشاره به اینکه در شبکه توزیع خلاء های زیادی وجود دارد که باید مرتفع گردند، اظهار داشت: سامانه سیفا علیرغم دقت زیاد اگر نتواند خروجی قابل قبولی در امر نظارت و موارد مدنظر داشته باشد، باید اهتمام لازم در مورد لینک این سامانه به عمل آید تا بتواند در بحث نظارت یاری کننده باشد.

 فتحی با بیان اینکه هدف قانونگذار از ایجاد نظامات صنفی و ... کنترل از طریق خود مجموعه بوده است تا کنترل دولتی گفت: با در نظر داشتن وظیفه اتاق اصناف و اتحادیه ها در کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون نظارت، نحوه نظارت این نهادها مشخص گردیده است.

وی کارآمدتر شدن این نظارت ها و ابلاغ و رونوشت نحوه همکاری این اصناف و اتحادیه ها با سازمان جهادکشاورزی تاکید نمود و افزود: مهمترین هدف استفاده از ظرفیت تشکل های مختلف بخش خصوصی و اتحادیه های آنها در حوزه بازار است و در صورت اجرائی شدن این امر نیاز اندکی به ورود دولت در این حوزه خواهد بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ضمن تاکید بر تهیه لیست تامین کنندگان کالاهای اساسی گفت: ضمن برگزاری جلسه ای با این تامین کنندگان باید نحوه تامین کالاهای آنها مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت بروز مشکل احتمالی آمادگی های لازم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به شرکت غله به عنوان یکی از تامین کنندگان و ذخیره کنندگان و لزوم دسترسی سازمان به لیست موجودی آن اظهار داشت: باید امکان دسترسی به سامانه سیفا فراهم شود تا سازمان جهادکشاورزی در جریان امور قرار گیرد.

فتحی با تاکید بر وظایف مهم معاونت برنامه ریزی وامور اقتصادی و مدیر توسعه بازرگانی سازمان گفت: بایدآمار دقیق مصرف سرانه تمامی کالاهای مشمول تهیه و میزان مصرف صنف و صنعت و خانوار تفکیک گردد و بر اساس این آمار و اخذ اطلاعات از سامانه ها طبیعتاً باید برای ذخایر استراتژیک کالاها در شرایط اضطرار تمهیداتی اندیشیده شود در صورتی که آمار دقیق نیازمندی استان به تفکیک کالا احصا گردد، می توان در ستاد تنظیم بازار یا قرارگاه امنیت غذایی برای مثال مصوب نمود که اداره کل غله مکلف به تامین میزان مشخصی کالا و ذخیره آن می باشد.

وی در ارتباط با توزیع کالا اظهار داشت: انتظاری که از فروشندگان وجود دارد این است که فروشگاههای خود را به صندوق مکانیزه مجهز نمایند تا در صورت توزیع کالاهای اساسی به صورت مکانیزه مشکلی در امر توزیع بوجود نیاید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید