Iranian Agriculture News Agency

انوری در گفتگو با ایانا خبر داد:

کاشت مزرعه کاملینا برای اولین بار در شهرستان اسکو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو از کاشت مزرعه کاملینا برای اولین بار در بخش ایلخچی این شهرستان خبر داد.

کاشت مزرعه کاملینا برای اولین بار در شهرستان اسکو

 رضا انوری در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: این طرح در راستای اصلاح الگوی کشت در  ایلخچی بصورت نیمه آبی ( یکبار آبیاری) کشت شده است.

وی ادامه داد: از آنجائیکه در کشور وظیفه تامین امنیت غذایی متکی بر تولید داخل با استفاده علمی و کارآمد از منابع آب و خاک و سایر منابع موجود بوده و حفظ منابع طبیعی بر عهده بخش کشاورزی می باشد، با در نظر گرفتن اهمیت دانه های روغنی در اقتصاد کشور بعد از غلات و با علم به وابستگی 90 درصدی کشور به روغنهای وارداتی، کشت دانه های روغنی همچون کلزا، گلرنگ و کاملینا از جمله موضوعات قابل تامل در سیستم کشاورزی و صنایع غذایی دولت متبوع می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو افزود: امسال با در نظر گرفتن شرایط و اقلیم منطقه (میانگین بارندگی سالانه کمتر از 220 میلی متر) و نیاز آبی کم کاملینا در مقایسه با سایر دانه های روغنی وامکان کشت آن بصورت نیمه آبی و دیم در طیف متنوعی از اراضی همچنین مقاومت گیاه به شوری و سازگاری با شرایط نامطلوب محیطی و توان بالای این گیاه در مقاومت به آفات، داشتن درصد روغن بالا، اهتمام بیشتری به ترویج کاشت کاملینا در منطقه شده است.

 انوری در خاتمه گفت: امید است امسال با ترویج کاشت دانه روغنی کاملینا و حصول عملکرد مطلوب در منطقه بتوانیم در راستای استفاده بهینه از منابع موجود به نتیجه ای چند منظوره در حوضه آبریز دریاچه ارومیه برسیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید