Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

توسعه کانون جوانان روستایی با هدف تربیت کشاورزان موفق شتاب بیشتری بخود می گیرد

ایجاد کانون جوانان روستایی به عنوان یک تشکل مردم نهاد، مستقل، غیردولتی ، غیرانتفاعی و غیرسیاسی است که با هدف طرح تربیت کشاورزان آینده و توجه به نیازهای قشر جوان روستایی و توانمندسازی آنها به عنوان یکی از اولویت های وزارت جهادکشاورزی توسط موسسه آموزش و ترویج در دست اقدام است.

توسعه کانون جوانان روستایی با هدف تربیت کشاورزان موفق شتاب بیشتری بخود می گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، مقصود ضیاء چهره با اعلام این خبر افزود: تعداد 32 نفر از اعضای کانون های جوانان روستایی استان اردبیل و کارشناسان جهاد کشاورزی از ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آراللوی اردبیل بازدید کردند. نحوه اصلاح ارقام زراعی، معرفی ارقام جدید گندم، جو و کلزا بویژه برای کشت دیم ، اصول مدیریت مزرعه و ... مهم ترین موضوعات مورد اشاره  طی این برنامه بود که توسط محققین و کارشناسان ارئه گردید و در پایان از مزارع مرکز تحقیقات بازدید به عمل آمد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی افزود: ایجاد کانون جوانان روستایی به عنوان یک تشکل مردم نهاد،  مستقل، غیردولتی ، غیرانتفاعی و غیرسیاسی  است که با هدف طرح تربیت کشاورزان آینده  و توجه به نیازهای قشر جوان روستایی و توانمندسازی آنها به عنوان یکی از اولویت های وزارت جهادکشاورزی توسط موسسه آموزش و ترویج در دست اقدام است. مقصود ضیاء چهره عنوان کرد  از سال 1399 تاکنون تعداد 2 کانون جوانان روستایی در روستای ویرثق شهرستان نیر و بخش ویلکیج شهرستان نمین با نظارت مراکز جهاد کشاورزی و هدایت شورای راهبری محلی تاسیس شده اند و  61 نفر از جوانان علاقمند به فعالیت های مشارکتی در حوزه روستایی برابر دستورالعمل های ابلاغی در این کانون ها مشغول فعالیت هستند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی همچنین خاطر نشان کرد  برنامه ریزی های متعددی برای ارتقاء دانش و مهارت اعضای کانون های جوانان روستایی با هماهنگی مدیریت هماهنگی ترویج استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های محل فعالیت کانون ها از جمله بازدیدهای ترویجی از مراکز علمی و پژوهشی و اجرای آموزش های مهارتی در زمینه های متعدد انجام شده است که امید است با انگیزه بخشی و جلب مشارکت بیشتر جوانان، این تشکل های مردمی بتوانند در  رونق تولید در روستاها، ایجاد زمینه های اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و توسعه پایدار کشاورزی موثر باشند.  

وی در ادامه افزود: از دیگر اهداف اجرایی این طرح؛ پرکردن اوقات فراغت جوانان، مهارت آموزی به جوانان روستایی، توانمندسازی اجتماعی جوانان، تقویت حس همیاری، همکاری و ترویج فعالیت‌های مشارکتی و گروهی، آشنایی با فرهنگ و دانش بومی، فراگیری مهارتهای تسهیلگری و در نهایت ایجاد نگرش مثبت و پویا در بین جوانان روستایی نسبت به کشاورزی و حفظ منابع طبیعی است.

dfwer

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید