Iranian Agriculture News Agency

تخصیص نهاده به دامداران عشایری فارس

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: این شرکت به ازای هر کیلوگرم دام زنده مولد عشایری (با میانگین وزنی ۴۰ کیلوگرم) سه کیلوگرم جو با قیمت مصوب دولتی به دامداران عشایری تحویل می دهد.

تخصیص نهاده به دامداران عشایری فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رهام رحمانی با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان دام روستایی و عشایر  را از اهم وظایف شرکت پشتیبانی امور دام استان فارس تصریح کرد: در این سیاست‌های حمایتی ساماندهی و نگهداری دام مولد عشایر استان و خرید دام مازاد برای مقابله با شرایط خشکسالی مورد توجه قرار گرفته و در حال اجرا می باشد. 

به گفته وی، تحویل نهاده به دامداران عشایر استانی  به صورت مدت دار سه ماهه با نرخ مصوب در قبال اخذ ضمانتنامه بانکی و در صورت عدم ارائه ضمانتنامه بانکی فروش به صورت نقدی است.

رحمانی اظهار کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم بره نر پرواری زنده ۴۰ تا ۵۵ کیلوگرم،  ۶۲ هزارتومان تعیین شده که ۵۳ هزار تومان آن نقدی و به ارزش ۹ هزار تومان باقیمانده نهاده تحویل داده می‌شود.

او افزود: همچنین قیمت هر کیلوگرم گوساله نر پرواری زنده ۴۰۰ تا ۶۵۰ کیلوگرم ۵۹ هزار تومان تعیین شده که ۵۰هزار تومان آن نقدی پرداخت و به ارزش  ۹ هزار تومان باقیمانده نهاده تحویل داده می‌شود. 

رحمانی بیان کرد: براساس تصویب نامه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان دام روستایی در مقابله با خشکسالی، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام خرید دام سبک و سنگین روستایی می نماید.        

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان باید دقت کنند که دام های سبک و سنگین ارسالی به کشتارگاه محل خرید (کشتارگاه بهین مرودشت) باید سالم و مورد تائید دامپزشکی باشند تا در فرایند خرید این شرکت مشکلی ایجاد نشود.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس به تشکیل کمیته ساماندهی و نگهداری دام  عشایر در این استان گریزی زد و افزود:وظیفه این کمیته شناسایی عشایر واجد شرایط، ثبت اطلاعات دام های مولد بر اساس اطلاعات موجود در معاونت بهبود تولیدات دامی، امور عشایر و دامپزشکی و معرفی دامداران واجد شرایط به شرکت پشتیبانی امور دام جهت تحویل نهاده و در انتها ارزیابی وضعیت دام های مولد در پایان مدت نگهداری در خصوص کشتار و یا نگهداری جهت تولید مثل است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید