Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد:

کشت 5700 هکتاری سبزی در آمل/ تولید 131 هزار تن

مدیر جهاد کشاورزی آمل از کشت 5 هزار و 700 هکتار سبزی با پیش بینی تولید 131 هزار تن در این شهرستان خبر داد.

کشت 5700 هکتاری سبزی در آمل/ تولید 131 هزار تن

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید حسین اسلامی اظهار کرد: کشاورزان آملی بعد از برداشت محصول کشت اول برنج، مزارع نشاء مجدد و پرور رتون مبادرت به کشت محصولات پائیزه در 14 هزار و 100 هکتار اراضی زراعی این شهرستان می کنند.

وی با اشاره به اینکه زراعت پائیزه در افزایش درآمد و اقتصاد خانواده روستایی نقش مهمی دارد، افزود: با انجام کشت پائیزه علاوه بر استفاده بهینه از منابع تولید و بهره مندی از نزولات جوی و بارندگی های پائیزه در امر آبیاری امکان تولید انواع محصولات کشاورزی برای تامین مایحتاج عمومی و برآورد نیاز علوفه و خوراک دام در صنایع دامپروری صورت می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه کشت سبزیجات در 5 هزار و 700 هکتار اراضی شالیزاری بعد از برداشت برنج انجام شد، گفت: پیش بینی می شود با عملکرد 23 تن در هکتار، 131 هزار تن سبزی شامل اسفناج، تره، شاهی، جعفری، تربچه و شوید در این شهرستان تولید شود.

وی بیان کرد: پرورش سبزیجات تازه و سالم و خوش طعم در طول فصل های سرد هم امکان پذیر بوده و تنها کافی است سبزیجات مناسب فصل را کاشت تا با مشکلی مواجه نشویم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: کشاورزان با مشارکت در کلاس های آموزشی و ارتقاء دانش فنی و بکارگیری تجارب عملی در مدیریت مزرعه با رعایت اصول کاشت و داشت، انجام عملیات بهزراعی، تغذیه مناسب خاکی و محلول پاشی زراعی با مراقبت های حفظ نباتاتی در مبارزه مکانیکی، زراعی و تلفیقی از مزارع شاداب و سطح سبز مطلوب برخوردارند.

اسلامی عمده محصولات کشت پائیزه را شبدر در 3 هزار و 500 هکتار، سبزیجات برگی و ریشه ای در 5 هزار و 700 هکتار، کاهو در 700 هکتار، باقلا در 450 هکتار، کلزا در 560 هکتار و جو علوفه ای در 3 هزار و 200 هکتار اعلام کرد.

وی در پایان یادآور شد حدود 4 تن سبزی در آمل توسط چندین کارگاه بزرگ و کوچک بسته بندی سبزی در سطح شهرستان و استان توزیع می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید