Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی:

توزیع 1350 تن مرغ منجمد در بازار آذربایجان غربی

خرید، کشتار دام های روستایی و عشایری آذربایجان غربی برای ذخایر استراتژیک

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی درهمایش قرارگاه تامین امنیت غذایی استان از توزیع 1350 تن مرغ منجمد در بازار استان از8 آبان ماه سال جاری تا کنون خبر داد.

توزیع 1350 تن مرغ منجمد در بازار آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، داود قربان نژاد با اشاره به افزایش 4 برابری میزان توزیع نهاده ها ی دامی در استان در طی سال جاری در مقایسه با سال های گذشته،  اظهارکرد: از ابتدای امسال تاکنون 58 هزار تن ذرت ، نزدیک 50 هزار تن جو و نزدیک 40 هزار تن کنجاله سویا دربین واحدهای تولیدی و دامداران استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در راستای تداوم و تامین امنیت غذایی سه طرح در استان در دست اجرا داریم گفت: حمایت از دام های مولد عشایر در دستور کار قرار دارد، در فصل حاضربه دلیل آبستن بودن دام های عشایر امکان کشتار آنها وجود ندارد، در این راستای به ازای هر راس میش سه کیلو نهاده جودر اختیار دامداران عشایری قرار می گیرد.

قربان نژاد ادامه داد: بعد از سه ماه وقتی دام های مولد عشایر به مرحله پروار بندی رسیدند تصمیم با  دامدارعشایری استکه  این دام ها را نگهداری کنند یا در بازار آزاد به فروش برسانند، در شرکت پشتیبانی امکان خرید این دام ها برای ذخایر استراتژیک را داریم.

وی با بیان اینکه از دو هزار و 800 تن جو سهمیه دام های مولد عشایر یک سوم در سامانه بارگزاری و درحال تخصیص هست و پس  ازاعلام شماره دامهای مورد نظر اداره کل عشایری بارگذاری و بر اساس شیوه مورد تایید کمیته نگهداری دام عشایری دراسرع وقت در اختیار عشایر قرار می گیرد، گفت: با هدف حمایت از ظرفیت های دامی اجرای این طرح تا پایان سال تداوم دارد.

وی بحث خرید دام های روستایی برای کشتار و منجمد سازی با هدف ذخایر استراتژیک در کشور و استان از دیگر طرح های در دست اجراست، افزود: در این زمینه تنها یک کشتارگاه دام صنعتی دارای تونل انجماد در خوی داریم که درحال رایزنی با عوامل اجرایی برای اجرای این طرح هستیم.

قربان نژاد صادارات دام های غیرمولد را از دیگر طرح های استان در راستای امنیت غذایی برشمرد و تاکید کرد: مجوز صادرات برای دام های غیرمولد کوچک برای ۵۰ هزار راس به صورت متمرکز از طریق اتحادیه مرکزی عشایر کشور انجام خواهد گرفت و همچنین صدور مجوز توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور صادر شده است که امیدواریم همکاری های لازم در این زمینه صورت گیرد.

مرندی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز در این همایش گفت : ۲۰ ساعت دوره اموزشی برای بازرسین قرارگاه امنیت غذایی برگزار خواهد شد و در چارچوب قانون انتزاع وزارت جهاد کشاورزی، بازرسین دارای کارت مخصوص نظارت خواهند داشت.

وی ادامه داد: سامانه شبانه روزی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی آماده دریافت هرگونه شکایات و گزارش‌های مردمی به صورت شبانه روزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید